EVROPA - KVALIFIKACE; Letní přestávka skončila stejně jako začala, s Hamiltonem na prvním místě. Ačkoliv jde zatím jen o kvalifikaci, tým z Wokingu je rozhodně ve formě a výrazně zlepšený výkon předvedl dnes i Kovalainen. Z jezdců aspirujících na titul je na tom nejlépe Vettel a nejhůře Webber.
První část dnešní slunečné kvalifikace na stále ještě zánovním okruhu ve španělské Valencii přinesl zklamání pěti týmům, což znamená, že ze všech startujících stájí alespoň jeden jezdec postoupil prvním vylučovacím sítem. Nejpomalejším byl dle očekávání z volných tréninků Badoer s Ferrari. Massův náhradník ztrácel nejvíce ve třetím sektoru. Spolu s ním nepostoupili Alguersuari, Trulli, Nakajima a k velkému zklamání indické stáje i Fisichella. Jeho týmový kolega Sutil, vítěz třetího tréninku, vybojoval 11. čas. Nejrychlejší kolo zajel vítěz posledního závodu Hamilton, jeho kolega z McLarenu Kovalainen třetí a Raikkonen čtvrtý čas. Ve formě jsou i BMW, Kubica dosáhl nadějný druhý nejlepší čas.
Prostřední díl přinesl v samém závěru horké chvilky fanouškům Ferrari a zřejmě i členům samotného týmu, neboť Kimi Raikkonen postoupil do rozhodujícího finále až z desáté pozice. Naopak se štěstí neusmálo na jen o 44 tisícin vteřiny pomalejšího Heidfelda. Spolu s ním nepostoupili ještě Sutil, Glock, Grosjean a Buemi. Nejlepšího času pro tentokrát dosáhl Barrichello, Hamilton zajel druhé nejlepší kolo a hned za ním se opět umístil o budoucnost v McLarenu bojující Kovalainen. Hráči o titul Button, Vettel a Webber zatím svoje karty zřejmě skrývají a nebo došlo během letní přestávky ke změně v rozložení sil.
Nicméně poslední část ukázala, že minimálně McLaren přijel do Valencie ve stejné formě, jakou měl v poslední Grand Prix. Ani natankování paliva na konkurenceschopnosti stříbrných mnoho nezměnilo. Ačkoliv Kovalainen zpočátku na Hamiltona ztrácel, nakonec to byl právě Fin, kdo svedl s Britem duel o pole position. Ačkoliv po drobné chybě a bravurním zkrocení začínajícího smyku pod brzdami skončil jako poražený, vedení stáje po delší době vidělo nejen rychlejší čas, ale i snahu. Pokud by Heikkiho nezbrzdil smyk, zřejmě by se radoval z pole position on. Za McLareny se do druhé řady seřadí Barrichello a Vettel. Oba jezdci stáli spolu s Webberem dlouho v garážích a až na poslední dvě měřená kola vyjeli na dráhu. Dá se předpokládat, že šlo o strategické rozhodnutí a cílem bylo vézt zítra více paliva než konkurence. Button a Raikkonen obsadí třetí řadu. Dále se seřadí Rosberg, Alonso, Webber a Kubica.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.