Mezinárodní automobilová federace se obrátila prostřednictvím svého prezidenta Maxe Mosleyho na neúspěšné uchazeče z letošního výběrového řízení na vstup do F1. Dopis odešel sedmi subjektům.
Německá automobilka BMW nebyla při vyjednávání o převzetí závodní stáje formule 1 Švýcarem Peterem Sauberem či Mario Theissenem tak vstřícná jako Honda. Japonci dali šanci Ross Brawnovi a zrodilo se na úvod sezony 2009 obrovské překvapení. Soukromí zájemci o tým BMW Sauber zatím takové štěstí neměli a nebo neměli takové finanční zázemí.
„Jednání s BMW nedošla ke šťastnému konci, jejich požadavky byly pro mne příliš vysoké. Jsem neuvěřitelně zklamaný, je to nejhorší den z mé 40leté kariéry v motoristickém sportu. Budeme hledat další možná řešení,“ uvedl Sauber.
Protože nedošlo ze strany končícího týmu k podpisu dohody o svornosti nazývané Concorde Agreement, přistoupila FIA k hledání nástupce. Mezi hlavní favority na uvolněné místo patří zřejmě znovu Prodrive a Epsilon Euskadi. Situace tak naznačuje, že stáj z Hinwilu, založená právě Peterem Sauberem, bude uzavřena a vybavení rozprodáno.
Ale při troše logického uvažování je pro celou řadu zájemců, jejichž jmény se to letošní rok v médiích jen hemží, lepším řešením koupit fungující tým, než stavět zbrusu nový.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.