FERRARI - REVIEW; Ferrari sice ve včerejší kvalifikaci zastínil jeho dlouholetý hlavní rival McLaren, dnes se ale radovali rudí, ačkoliv Raikkonenův vůz v závodě pro technické potíže ztratili.
Felipe Massa, 3. Taková dlouhá doba uběhla od chvíle, kdy jsem stál na pódiu. Opravdu jsem to po těžké první půlce letošního seriálu chtěl. Trochu jsme se zlepšili a uděláme vše, abychom začali zase vyhrávat. Chci slyšet italskou a brazilskou hymnu co možná nejdříve. Skvělý start a strategie hráli dnes klíčovou roli. Během prvních patnácti kol jsem se snažil udržet Vettela za mnou, pak měl myslím i on potíže s pneumatikami. Možná jsem mohl získat ještě jednu pozici, kdybych jel do boxů o něco málo dříve, protože v závěru první části jsem měl auto na hodně opotřebovaných gumách. Ale po závodě je každý generál. Před startem jsem o stupních ani nesnil, neboť umístit se v Top5 je pro nás zatím optimistickým cílem. Ale pak jsme viděli, že jsme dost rychlí a máme šanci. Musíme dál pokračovat a zlepšovat vůz.
Kimi Raikkonen, 19. (odstoupil) S konečnou platností se zdá, že mi Německo nikdy štěstí nepřinese. Nevím, kolikrát jsem už tady musel bez mého zavinění odstoupit. Škoda, myslím si, že jsem mohl získat slušný výsledek. V prvních kolech bylo řízení vozu trochu těžší, ale stejně na tom byli i ostatní. Kolem 14. kola jsme zjistili, že něco není v pořádku a snažili se situaci řešit. Pak jsem ale začal ztrácet výkon a tým mne zavolal do boxů. Nebyla jiná možnost. Incident se Sutilem? Takové věci se při závodě stávají, byla to klasická kolize. Hovořili jsme o tom spolu a on to vidí také tak. Nakonec i závodní komisaři.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.