Akcie mladé hvězdy stáje Red Bull Racing mají nesporně na trhu jezdců vysokou cenu a v pátek se v médiích objevila spekulace o možné budoucí dohodě vedoucí až k přestupu Vettela do McLarenu.
Avšak aktuální forma Red Bull je ve srovnání s McLarenem Mercedes zcela jinde, majitel Dietrich Mateschitz má s Vettelem platnou smlouvu a nehodlá svoji velkou naději jen tak přenechat konkurenci.
Ve hře by však mohla být automobilka Mercedes, která je v McLarenu významným akcionářem a současně dodává zákaznické motory i jiným týmům. Ačkoliv se několikrát snažil do týmu prosadit svého juniora, Ron Dennis tlaku nikdy nepodlehl. Pokud by však Norbert Haug přednesl jméno Vettel, nový šéf McLarenu Martin Whitmarsh by jistě neprotestoval.
Za Vettelovým případným přestupem by mohla být finančně výhodná dohoda o dodávce motorů Mercedes stáji Red Bull místo stávajícího Renaultu. „Jejich motory jsou velmi dobré, ale nejsme pod nějakým časovým tlakem. Brawn prokázal, že se dá motor zabudovat poměrně pozdě a přesto úspěšně,“ prohlásil šéf Christian Horner a potvrdil tak, že alternativa změny hnacího agregátu není nereálná.
Šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug zase připustil, že dříve nebo později budou chtít mít Vettela ve stříbrném šípu. „Úkolem každého manažera je mít ve svém voze toho nejlepšího možného jezdce.“ Přiznal však, že jinou věcí je, zda je přání reálné…
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.