RED BULL - REVIEW; Sebastian Vettel získal v Silverstone letošní třetí pole position a jeho cílem pro zítřejší Grand Prix je rozšířit počet svých vítězství z Monzy a Šanghaje na tři. Webber byl dnes hodně rychlý, ale doplatil na provoz v rozhodující chvíli.
Sebastian Vettel, 1. Od začátku až dosud máme fantastický víkend, neměli jsme jediný problém. Všechny nové díly, které jsme dali na vůz pracují optimálně, udělali jsme s autem velký krok kupředu. Ale kvalifikace nebyla snadná, měl jsem dnes v prvních dvou částech potíže s provozem, zase vítr nás tolik nerušil jako včera. Vždy se snažíte odvést to nejlepší a moje dnešní rozhodující kolo bylo téměř dokonalé. Mohu jen poděkovat lidem z týmu za tak skvělé auto. Zítra nás čeká 60 kol a je dobře, že Jenson nesedí v této místnosti. Oni už prokázali, že jsou v neděli velmi konkurenceschopní, proto i při startu ze šestého místa může skórovat hodně bodů. Zítra ale chceme bojovat a vyhrát.
Mark Webber, 3. Byl bych měl raději čistější stopu v rozhodujícím letmém kole. Kimi popíjel vodku a nebo snil, co já vím. Nerozumím tomu. Měl být k čertu vpravo a on si přitom jel pomalu v ideální stopě. Rozhodil mi rytmus v nájezdu do Stowe v nejdůležitějším kole celého dosavadního víkendu. Ale nikdo tu nejsme proto, abychom chtěli poslouchat řadu omluv, ok, důležité je, že vůz pracoval výborně a gratuluji Sebovi, odvedl skvělou práci. Jsem zklamaný, ale nejsem na startu desátý. Můžeme zítra bojovat o skvělý výsledek, pokud budeme mít závod bez problémů.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.