VELKÁ BRITÁNIE – KVALIFIKACE; Očekávaný duel pilotů Red Bull změnil Barrichello v trojboj, ale rozhodující slovo měl dnes pomalu rolující Raikkonen. Button na nejlepší nestačil, sklonil se i před Trullim a Nakajimou. Těžkou havárii se šťastným koncem má za sebou Sutil.
Za chladných podmínek a pod polojasnou oblohou započala kvalifikace na zítřejší Grand Prix Velké Británie, zřejmě naposledy na okruhu Silverstone. Dosahované časy byly opět poměrně vyrovnané a v samém závěru museli bojovat o postup znovu i jezdci stájí McLaren a Ferrari. Zatímco rudí vybojovali místa v Top10, Kovalainen postoupil až druhým letmým kolem a 15. místem. Ještě hůře ale dopadl Hamilton. Brit jezdil dnes odpoledne časy na hranici Top10 a přestože v závěru už nebyl tak rychlý, postup se přece jen předpokládal. Okolní vlivy však nejde nikdy vyloučit. 30 vteřin před koncem ztratil kontrolu nad vozem Adrian Sutil a po těžkém nárazu do pneumatik komisaři kvalifikaci zastavili. Obhájce titulu své poslední měřené kolo nestihl dokončit a znovu skončil na samém chvostu startovního pole. Sutil vystoupil nezraněn, ale poškození zadní části vozu je rozsáhlé. Nejlepšího času první části kvalifikace dosáhl Nakajima, následoval Webber, Vettel, Trulli, Button a Raikkonen.
Druhou část načal jeden z favoritů. Mark Webber z týmu Red Bull byl dnes při chuti a jezdil o hodně agresivněji, než jsme v jeho případě zvyklí vídat. Ihned se ujal vedení, které držel až do poslední chvíle. Jeho týmového kolegu Vettela zdržel provoz, ale tým z Milton Keynes bude zřejmě zítra diktovat tempo, zvláště když dosavadní suverén sezony Brawn není zcela ve formě. V posledním okamžiku se přece jen vydal na dráhu ještě jednou i Vettel a Webbera nakonec o desetinu pokořil. Třetí čas patřil Trullimu, následoval Barrichello, Raikkonen a Nakajima. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Button se jen tak tak kvalifikoval do Top10. Stejné štěstí už neměli Massa, Kubica, Kovalainen, Piquet a Heidfeld.
Poslední část dnešní kvalifikace rozhodla o dalším úspěchu vycházející hvězdy Sebastiana Vettela. Ačkoliv do bitvy o pole position zasáhl poměrně nešťastně stále ještě příliš pomalý Kimi Raikkonen. První měřené časy na tvrdších směsích napovídaly, že nás čeká duel mezi pilota Red Bull Vettelem a Webberem. Provizorní pole position držel Webber, jehož ale poměrně nečekaně překonal stále rychlejší Barrichello. Ale v tu chvíli už jedoucí Vettel zajížděl rychlejší mezičasy a převzal první místo z Brazilcových rukou. Čekalo se na odpověď Marka Webbera, jenž měl kvalifikaci dobře strategicky načasovanou a poslední eso z rukávu mohl tahat právě on. Bohužel však dojel do boxů rolující Raikkonenovo Ferrari a Fin si navíc vybral pro svůj úhybný manévr ideální stopu. Rozzuřený Webber ještě stačil gestikulací poděkovat, ale se ztrátou čtyř desetin vteřiny už nic udělat nemohl, prohrál nejen souboj s týmovým kolegou, ale i Barrichellem.
Ve druhé řadě ho doplní nenápadný, ale rychlý Trulli. Třetí patří Nakajimovi a Buttonovi. V případě Japonce jsme se dnes dočkali jeho velkého kvalifikačního úspěchu, neboť porazil v přímém souboji respektovaného týmového kolegu Rosberga. Němec spolu s Glockem obsadí zítra čtvrtou řadu a pátou pak Raikkonen s Alonsem.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.