VELKÁ BRITÁNIE – KVALIFIKACE; Očekávaný duel pilotů Red Bull změnil Barrichello v trojboj, ale rozhodující slovo měl dnes pomalu rolující Raikkonen. Button na nejlepší nestačil, sklonil se i před Trullim a Nakajimou. Těžkou havárii se šťastným koncem má za sebou Sutil.
Za chladných podmínek a pod polojasnou oblohou započala kvalifikace na zítřejší Grand Prix Velké Británie, zřejmě naposledy na okruhu Silverstone. Dosahované časy byly opět poměrně vyrovnané a v samém závěru museli bojovat o postup znovu i jezdci stájí McLaren a Ferrari. Zatímco rudí vybojovali místa v Top10, Kovalainen postoupil až druhým letmým kolem a 15. místem. Ještě hůře ale dopadl Hamilton. Brit jezdil dnes odpoledne časy na hranici Top10 a přestože v závěru už nebyl tak rychlý, postup se přece jen předpokládal. Okolní vlivy však nejde nikdy vyloučit. 30 vteřin před koncem ztratil kontrolu nad vozem Adrian Sutil a po těžkém nárazu do pneumatik komisaři kvalifikaci zastavili. Obhájce titulu své poslední měřené kolo nestihl dokončit a znovu skončil na samém chvostu startovního pole. Sutil vystoupil nezraněn, ale poškození zadní části vozu je rozsáhlé. Nejlepšího času první části kvalifikace dosáhl Nakajima, následoval Webber, Vettel, Trulli, Button a Raikkonen.
Druhou část načal jeden z favoritů. Mark Webber z týmu Red Bull byl dnes při chuti a jezdil o hodně agresivněji, než jsme v jeho případě zvyklí vídat. Ihned se ujal vedení, které držel až do poslední chvíle. Jeho týmového kolegu Vettela zdržel provoz, ale tým z Milton Keynes bude zřejmě zítra diktovat tempo, zvláště když dosavadní suverén sezony Brawn není zcela ve formě. V posledním okamžiku se přece jen vydal na dráhu ještě jednou i Vettel a Webbera nakonec o desetinu pokořil. Třetí čas patřil Trullimu, následoval Barrichello, Raikkonen a Nakajima. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Button se jen tak tak kvalifikoval do Top10. Stejné štěstí už neměli Massa, Kubica, Kovalainen, Piquet a Heidfeld.
Poslední část dnešní kvalifikace rozhodla o dalším úspěchu vycházející hvězdy Sebastiana Vettela. Ačkoliv do bitvy o pole position zasáhl poměrně nešťastně stále ještě příliš pomalý Kimi Raikkonen. První měřené časy na tvrdších směsích napovídaly, že nás čeká duel mezi pilota Red Bull Vettelem a Webberem. Provizorní pole position držel Webber, jehož ale poměrně nečekaně překonal stále rychlejší Barrichello. Ale v tu chvíli už jedoucí Vettel zajížděl rychlejší mezičasy a převzal první místo z Brazilcových rukou. Čekalo se na odpověď Marka Webbera, jenž měl kvalifikaci dobře strategicky načasovanou a poslední eso z rukávu mohl tahat právě on. Bohužel však dojel do boxů rolující Raikkonenovo Ferrari a Fin si navíc vybral pro svůj úhybný manévr ideální stopu. Rozzuřený Webber ještě stačil gestikulací poděkovat, ale se ztrátou čtyř desetin vteřiny už nic udělat nemohl, prohrál nejen souboj s týmovým kolegou, ale i Barrichellem.
Ve druhé řadě ho doplní nenápadný, ale rychlý Trulli. Třetí patří Nakajimovi a Buttonovi. V případě Japonce jsme se dnes dočkali jeho velkého kvalifikačního úspěchu, neboť porazil v přímém souboji respektovaného týmového kolegu Rosberga. Němec spolu s Glockem obsadí zítra čtvrtou řadu a pátou pak Raikkonen s Alonsem.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.