MCLAREN - REVIEW; McLaren má zásadní problém proti konkurenci. Zatímco jiní s lepšími podmínkami na dráze zrychlují, týmu z Wokingu přináší teplejší podmínky a pogumovaná dráha problémy. Obhájce titulu Hamilton nepostoupil ani do druhé části, Kovalainen získal 14. místo.
Heikki Kovalainen, 14. Vůz nemá v rychlých zatáčkách dost přilnavosti. Zatímco jiní získávají postupně na rychlosti, my po nasazení měkčích gum ne. Akcelerace a brždění je v pořádku, ale ztrácíme tím, že se dráha zahřívá. Odstup od nejlepších je stále velký, ale nevzdáváme se, potřebujeme jen udělat v továrně na voze více práce.
Lewis Hamilton, 16. Čím lepší přilnavost dráha nabízí, tím jsme pomalejší. Tlačil jsem co to šlo, ale auto nedrželo. Nesmíme ale najednou udělat mnoho změn na voze pro další závod. Musíme tomu věnovat čas, identifikovat problémy a ty pak řešit. Tým dělá fantastickou práci, pracuje dnem i nocí. Tohle je rok velkých výzev, ale nepochybuji o tom, že brzy budeme zpět.
Martin Whitmarsh, šéf týmu Dnešní kvalifikace nám přinesla velké zklamání. Ani po včerejšku jsme nebyli příliš optimisticky naladěni, víme již delší dobu, že náš vůz není dost konkurenceschopný v rychlých zatáčkách. Možná jsme měli dát Heikkimu v Q2 tvrdší směs, někteří jiní jezdci to udělali a ve výsledku byli rychlejší, na stranu druhou další jeli s měkčími a také zajeli rychlejší čas. Skutečnost je taková, že pokud nemáte v určitém směru vůz optimální, je velmi těžké postoupit do finále kvalifikace.
Norbert Haug, šéf Mercedes Motorsport Výsledek, který ukázal naši slabou stránku v rychlých zatáčkách. Zatímco jsme mohli být spokojeni v posledním sektoru s jeho dlouhými rovinkami, více než vteřinu jsme ztratili ve zbývající části okruhu. Včera to vypadalo lépe, ale dnes musíme přijmout realitu jaká je a tvrdě pracovat na zlepšení.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.