MCLAREN - REVIEW; McLaren má zásadní problém proti konkurenci. Zatímco jiní s lepšími podmínkami na dráze zrychlují, týmu z Wokingu přináší teplejší podmínky a pogumovaná dráha problémy. Obhájce titulu Hamilton nepostoupil ani do druhé části, Kovalainen získal 14. místo.
Heikki Kovalainen, 14. Vůz nemá v rychlých zatáčkách dost přilnavosti. Zatímco jiní získávají postupně na rychlosti, my po nasazení měkčích gum ne. Akcelerace a brždění je v pořádku, ale ztrácíme tím, že se dráha zahřívá. Odstup od nejlepších je stále velký, ale nevzdáváme se, potřebujeme jen udělat v továrně na voze více práce.
Lewis Hamilton, 16. Čím lepší přilnavost dráha nabízí, tím jsme pomalejší. Tlačil jsem co to šlo, ale auto nedrželo. Nesmíme ale najednou udělat mnoho změn na voze pro další závod. Musíme tomu věnovat čas, identifikovat problémy a ty pak řešit. Tým dělá fantastickou práci, pracuje dnem i nocí. Tohle je rok velkých výzev, ale nepochybuji o tom, že brzy budeme zpět.
Martin Whitmarsh, šéf týmu Dnešní kvalifikace nám přinesla velké zklamání. Ani po včerejšku jsme nebyli příliš optimisticky naladěni, víme již delší dobu, že náš vůz není dost konkurenceschopný v rychlých zatáčkách. Možná jsme měli dát Heikkimu v Q2 tvrdší směs, někteří jiní jezdci to udělali a ve výsledku byli rychlejší, na stranu druhou další jeli s měkčími a také zajeli rychlejší čas. Skutečnost je taková, že pokud nemáte v určitém směru vůz optimální, je velmi těžké postoupit do finále kvalifikace.
Norbert Haug, šéf Mercedes Motorsport Výsledek, který ukázal naši slabou stránku v rychlých zatáčkách. Zatímco jsme mohli být spokojeni v posledním sektoru s jeho dlouhými rovinkami, více než vteřinu jsme ztratili ve zbývající části okruhu. Včera to vypadalo lépe, ale dnes musíme přijmout realitu jaká je a tvrdě pracovat na zlepšení.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.