TURECKO – KVALIFIKACE; Šňůru prvních míst na startu pro Buttona přetrhl dnešním výkonem vítěz z Číny Vettel. Brit bude stát zítra ale hned za ním. Ani do druhé části nepostoupil Hamilton, tentokrát se vyhnul havárii, ale nebyl dost rychlý. BMW potvrdilo lepší formu, jezdci jsou na hraně Top10.
První díl kvalifikace rozjížděli tradičně jezdci, jejichž cílem je alespoň postup do druhé části. Propadák Toyoty z Monaka je zapomenut, BMW se také zlepšilo, konec tabulky okupovaly vozy Toro Rosso a Force India, přičemž rychlejší byli jejich mladší jezdci Buemi a Sutil. Úvod však přinesl velké zklamání včera spokojeného Hamiltona. Obhájce titulu lehce chyboval v obou rozhodujících měřených kolech a nepostoupil ani do druhé části. Spolu s hvězdou McLarenu skončili Piquet, Buemi, Fisichella a Bourdais. Piquet byl jediným jezdcem, který do té doby vyjel z dráhy, poprvé ještě smyk ustál na betonové ploše záchytné zóny, podruhé však skončil v kačírku. Ve vedení tabulky se střídala řada jezdců, oba piloti Ferrari, Trulli, Vettel, ale i Nakajima.
Patnáctka jezdců v boji o startovní pozici v první polovině zítřejšího startovního roštu přirozeně stlačila nejlepší čas dolů. Opět byl nejrychlejším Vettel před Trullim a znovu rychlým vedoucím jezdcem průběžného pořadí Buttonem. Přitom italský pilot Toyoty byl dlouho jen na hranici postupu. Jeho týmovému kolegovi se tolik nedařilo a spolu s Heidfeldem, Nakajimou, Kovalainenem a Sutilem pro dnes na dráze skončil. O poslední postupová místa svedli urputný boj s nemilosrdnou časomírou ještě Alonso, Rosberg a Heidfeld. Úspěšně se dnes prezentoval tým BMW Sauber, jenž se po dlouhé době kvalifikoval do finálové části díky Kubicovi, Heidfeld zůstal těsně za branou.
Rozhodující díl absolvovali jezdci i s palivem pro zítřejší první stint, časy byly přirozeně horší a i vyvážení se u naložených vozů často mění. Podle do té doby odjetých částí byli za favority považováni především Vettel a Button, ale do boje o pole position mohli zasáhnout také jejich týmoví kolegové a kupříkladu i piloti Ferrari či Trulli s Toyotou.
Nejlepší pozici si pro rozhodující měřené kolo připravil Vettel, jenž ale situaci kontroloval a byl na tahu jako poslední. O první místo na startu nakonec bojovali kromě mladého Němce ještě Webber, Button a Barrichello. Nejprve převzal pole position Webber, jehož následně překonal Button, za něhož se zařadil Barrichello. Trumf však vytáhl opět Vettel a zaslouženě dnes zvítězil, Brita pokořil jak na prvním, tak druhém mezičase.
První dvě řady si proto rozdělí Red Bull a Brawn, pátý čas zajel Trulli, následují obě Ferrari a Alonso. Forma Renaultu není dobrá a polehčující okolností pro neslavné vystoupení Piqueta byly ty samé potíže jeho kolegy, dvojnásobného šampiona Alonsa, Španěl se však kačírku stačil vyhnout. Pátou řadu zítra obsadí Rosberg a Kubica.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.