TURECKO – KVALIFIKACE; Šňůru prvních míst na startu pro Buttona přetrhl dnešním výkonem vítěz z Číny Vettel. Brit bude stát zítra ale hned za ním. Ani do druhé části nepostoupil Hamilton, tentokrát se vyhnul havárii, ale nebyl dost rychlý. BMW potvrdilo lepší formu, jezdci jsou na hraně Top10.
První díl kvalifikace rozjížděli tradičně jezdci, jejichž cílem je alespoň postup do druhé části. Propadák Toyoty z Monaka je zapomenut, BMW se také zlepšilo, konec tabulky okupovaly vozy Toro Rosso a Force India, přičemž rychlejší byli jejich mladší jezdci Buemi a Sutil. Úvod však přinesl velké zklamání včera spokojeného Hamiltona. Obhájce titulu lehce chyboval v obou rozhodujících měřených kolech a nepostoupil ani do druhé části. Spolu s hvězdou McLarenu skončili Piquet, Buemi, Fisichella a Bourdais. Piquet byl jediným jezdcem, který do té doby vyjel z dráhy, poprvé ještě smyk ustál na betonové ploše záchytné zóny, podruhé však skončil v kačírku. Ve vedení tabulky se střídala řada jezdců, oba piloti Ferrari, Trulli, Vettel, ale i Nakajima.
Patnáctka jezdců v boji o startovní pozici v první polovině zítřejšího startovního roštu přirozeně stlačila nejlepší čas dolů. Opět byl nejrychlejším Vettel před Trullim a znovu rychlým vedoucím jezdcem průběžného pořadí Buttonem. Přitom italský pilot Toyoty byl dlouho jen na hranici postupu. Jeho týmovému kolegovi se tolik nedařilo a spolu s Heidfeldem, Nakajimou, Kovalainenem a Sutilem pro dnes na dráze skončil. O poslední postupová místa svedli urputný boj s nemilosrdnou časomírou ještě Alonso, Rosberg a Heidfeld. Úspěšně se dnes prezentoval tým BMW Sauber, jenž se po dlouhé době kvalifikoval do finálové části díky Kubicovi, Heidfeld zůstal těsně za branou.
Rozhodující díl absolvovali jezdci i s palivem pro zítřejší první stint, časy byly přirozeně horší a i vyvážení se u naložených vozů často mění. Podle do té doby odjetých částí byli za favority považováni především Vettel a Button, ale do boje o pole position mohli zasáhnout také jejich týmoví kolegové a kupříkladu i piloti Ferrari či Trulli s Toyotou.
Nejlepší pozici si pro rozhodující měřené kolo připravil Vettel, jenž ale situaci kontroloval a byl na tahu jako poslední. O první místo na startu nakonec bojovali kromě mladého Němce ještě Webber, Button a Barrichello. Nejprve převzal pole position Webber, jehož následně překonal Button, za něhož se zařadil Barrichello. Trumf však vytáhl opět Vettel a zaslouženě dnes zvítězil, Brita pokořil jak na prvním, tak druhém mezičase.
První dvě řady si proto rozdělí Red Bull a Brawn, pátý čas zajel Trulli, následují obě Ferrari a Alonso. Forma Renaultu není dobrá a polehčující okolností pro neslavné vystoupení Piqueta byly ty samé potíže jeho kolegy, dvojnásobného šampiona Alonsa, Španěl se však kačírku stačil vyhnout. Pátou řadu zítra obsadí Rosberg a Kubica.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.