TURECKO – KVALIFIKACE; Šňůru prvních míst na startu pro Buttona přetrhl dnešním výkonem vítěz z Číny Vettel. Brit bude stát zítra ale hned za ním. Ani do druhé části nepostoupil Hamilton, tentokrát se vyhnul havárii, ale nebyl dost rychlý. BMW potvrdilo lepší formu, jezdci jsou na hraně Top10.
První díl kvalifikace rozjížděli tradičně jezdci, jejichž cílem je alespoň postup do druhé části. Propadák Toyoty z Monaka je zapomenut, BMW se také zlepšilo, konec tabulky okupovaly vozy Toro Rosso a Force India, přičemž rychlejší byli jejich mladší jezdci Buemi a Sutil. Úvod však přinesl velké zklamání včera spokojeného Hamiltona. Obhájce titulu lehce chyboval v obou rozhodujících měřených kolech a nepostoupil ani do druhé části. Spolu s hvězdou McLarenu skončili Piquet, Buemi, Fisichella a Bourdais. Piquet byl jediným jezdcem, který do té doby vyjel z dráhy, poprvé ještě smyk ustál na betonové ploše záchytné zóny, podruhé však skončil v kačírku. Ve vedení tabulky se střídala řada jezdců, oba piloti Ferrari, Trulli, Vettel, ale i Nakajima.
Patnáctka jezdců v boji o startovní pozici v první polovině zítřejšího startovního roštu přirozeně stlačila nejlepší čas dolů. Opět byl nejrychlejším Vettel před Trullim a znovu rychlým vedoucím jezdcem průběžného pořadí Buttonem. Přitom italský pilot Toyoty byl dlouho jen na hranici postupu. Jeho týmovému kolegovi se tolik nedařilo a spolu s Heidfeldem, Nakajimou, Kovalainenem a Sutilem pro dnes na dráze skončil. O poslední postupová místa svedli urputný boj s nemilosrdnou časomírou ještě Alonso, Rosberg a Heidfeld. Úspěšně se dnes prezentoval tým BMW Sauber, jenž se po dlouhé době kvalifikoval do finálové části díky Kubicovi, Heidfeld zůstal těsně za branou.
Rozhodující díl absolvovali jezdci i s palivem pro zítřejší první stint, časy byly přirozeně horší a i vyvážení se u naložených vozů často mění. Podle do té doby odjetých částí byli za favority považováni především Vettel a Button, ale do boje o pole position mohli zasáhnout také jejich týmoví kolegové a kupříkladu i piloti Ferrari či Trulli s Toyotou.
Nejlepší pozici si pro rozhodující měřené kolo připravil Vettel, jenž ale situaci kontroloval a byl na tahu jako poslední. O první místo na startu nakonec bojovali kromě mladého Němce ještě Webber, Button a Barrichello. Nejprve převzal pole position Webber, jehož následně překonal Button, za něhož se zařadil Barrichello. Trumf však vytáhl opět Vettel a zaslouženě dnes zvítězil, Brita pokořil jak na prvním, tak druhém mezičase.
První dvě řady si proto rozdělí Red Bull a Brawn, pátý čas zajel Trulli, následují obě Ferrari a Alonso. Forma Renaultu není dobrá a polehčující okolností pro neslavné vystoupení Piqueta byly ty samé potíže jeho kolegy, dvojnásobného šampiona Alonsa, Španěl se však kačírku stačil vyhnout. Pátou řadu zítra obsadí Rosberg a Kubica.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.