MCLAREN - REVIEW; Poté co obhájce titulu Hamilton poslal svůj monopost do bariéry z pneumatik, veškeré naděje stáje z Wokingu a jejich fanoušků se upíraly ke Kovalainenovi, jenž zajel kvalitní kvalifikaci a vybojoval sedmou pozici. Lewisovi stačil do havárie dosažený čas na šestnácté místo.
Heikki Kovalainen, 7. Vůz byl na nerovnostech a obrubnících výrazně klidnější a snadněji se ovládal. Po celý víkend se v něm cítím pohodlně. Přirozeně bychom chtěli být na prvním místě, ale počkejme si na vývoj závodu a první zastávky v boxech. Lewis byl hodně nešťastný, všichni tu jezdíme na limitu a stačí malá chybička, abyste byli ve svodidlech. Sám jsem se během kvalifikace otřel třikrát, ale naštěstí bez následků.
Lewis Hamilton, 16. Udělal jsem chybu. Brzdil jsem příliš pozdě, bohužel je to škoda, ale stalo se. Vše se vyvíjelo docela dobře a měl jsem šanci být na roštu vysoko. Mrzí mne to vůči týmu, udělali velký kus práce, vůz byl konkurenceschopný. Zítra do toho dám srdce a uvidíme, co nám zítřek přinese.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.