MCLAREN - REVIEW; McLaren je se svým kvalifikačním výkonem nespokojený, ale odstup od nejrychlejších i nadále snižuje. Barcelonský okruh však MP4-24 podle očekávání vedení stáje nevyhovuje daleko více, než jiné tratě.
Lewis Hamilton, 14. Nebylo to špatné kolo, ale trápila mne v prvním výjezdu kvalifikace po většinu měřeného kola nedotáčivost. Udělali jsme co bylo v našich silách. Nezajel jsem v Q2 fantastické kolo, ale auto nebylo na postup dost rychlé. Máme zde málo přítlaku. Závod ale bude dlouhý, zkusím získat tolik míst, kolik budu moci a vybojovat nějaké body.
Heikki Kovalainen, 18. Poprvé jsem se letos nedostal do druhé části kvalifikace. Do posledního sektoru rozhodujícího kola byl přede mnou Nick, nemyslím si však, že bych díky němu nějak výrazněji ztratil. Tohle je docela obtížný víkend. Nemám dost přítlaku, proto jsem byl tak pomalý.
Martin Whitmarsh, šéf týmu Věděli jsme, že bude pro nás tenhle okruh obtížný a dnešek nám dal za pravdu. Nezapomínejme ale, že před osmi týdny jsme na nejlepší ztráceli víc jak 2,5 vteřiny. Lewis dnes v Q1 ztratil jen 0,3 vteřiny a 0,8 ve druhé části. Jsme zklamaní, ale zlepšujeme se. Předchozí závody ukázaly, že máme skvělé piloty a věřím, že i zítra máme šanci bodovat.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.