Stáje formule 1 to dnes nemají snadné. Těsně před schválením duálního systému pravidel kvůli rozpočtovému stropu přišel s jejich kritikou i druhý mocný muž, Bernie Ecclestone, jenž drží palec na penězích vyplácených z prodeje komerčních práv. A v F1 je přece jen málo důležitějších věcí, než peníze.
Formule 1 je velký a úzce propojený subjekt. Z prodeje komerčních práv získávají stáje od Bernieho Ecclestonea finanční hotovost na provoz dle předem stanoveného klíče podle získaných bodů a pozice v Poháru konstruktérů. Velikost balíku, který se přerozdělí zpět týmům, je dán procenty ze získaných peněz z prodeje komerčních práv.
Ale Bernie Ecclestone stájím nyní pohrozil. Závěrem roku 2006 vypršela dohoda o partnerství mezi Formula One Management a týmy F1. Některé stáje novou dohodu “concorde agreement“ podepsat nechtějí, jejím základem je totiž účast v šampionátu po dobu nejméně pěti let. Tuto klauzuli požaduje Ecclestone především kvůli stabilitě formule 1.
„Týmy chtějí brát peníze, ale bez dlouhodobého závazku,“ uvedl v rozhovoru pro Financial Times Mistr E. „Měli bychom se vrátit k dřívějšímu modelu financování. Týmy obdrží 47% podíl z prodeje práv a mohou si jít kam chtějí a kdy chtějí. Ušetřené peníze pak nemusíme žádat po pořadatelích.“
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.