Stáje formule 1 to dnes nemají snadné. Těsně před schválením duálního systému pravidel kvůli rozpočtovému stropu přišel s jejich kritikou i druhý mocný muž, Bernie Ecclestone, jenž drží palec na penězích vyplácených z prodeje komerčních práv. A v F1 je přece jen málo důležitějších věcí, než peníze.
Formule 1 je velký a úzce propojený subjekt. Z prodeje komerčních práv získávají stáje od Bernieho Ecclestonea finanční hotovost na provoz dle předem stanoveného klíče podle získaných bodů a pozice v Poháru konstruktérů. Velikost balíku, který se přerozdělí zpět týmům, je dán procenty ze získaných peněz z prodeje komerčních práv.
Ale Bernie Ecclestone stájím nyní pohrozil. Závěrem roku 2006 vypršela dohoda o partnerství mezi Formula One Management a týmy F1. Některé stáje novou dohodu “concorde agreement“ podepsat nechtějí, jejím základem je totiž účast v šampionátu po dobu nejméně pěti let. Tuto klauzuli požaduje Ecclestone především kvůli stabilitě formule 1.
„Týmy chtějí brát peníze, ale bez dlouhodobého závazku,“ uvedl v rozhovoru pro Financial Times Mistr E. „Měli bychom se vrátit k dřívějšímu modelu financování. Týmy obdrží 47% podíl z prodeje práv a mohou si jít kam chtějí a kdy chtějí. Ušetřené peníze pak nemusíme žádat po pořadatelích.“
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.