FERRARI - REVIEW; Ve čtvrtém závodě sezony se konečně mistrovskému týmu podařilo získat body. Raikkonen těžil z dlouhého prvního stintu a dokončil šestý, jeho týmový kolega Massa musel měnit spoiler, navíc ho trápil KERS a v hodnocení jezdců je stále s nulou na kontě.
Kimi Raikkonen, 6. Jsem rád, že jsem získal pár bodů, ale s naší konkurenceschopností spokojený nejsem. Jsem tu dost dlouho na to, abych byl ze šestého místa nějak nadšený. Uvědomujeme si, že se musíme stůj co stůj zlepšit. Teoreticky by nás měly dopředu posunout zlepšení v Barceloně, ale dokud nebudeme ve Španělsku, nebudeme vědět jaká je skutečnost. Dnes jsme využili veškerý potenciál F60. Potíže s částí upravující tok vzduchu kolem levého předního kola při poslední zastávce, mne navíc stála možnost dostat se před Barrichella.
Felipe Massa, 14. Závod byl rozhodnut už na startu, kde jsem se dostal do sendviče mezi Kimiho a Rubense. Odnesl to přední spoiler po kontaktu se zadním kolem mého týmového kolegy. Zpočátku se poškození zcela neprojevilo, pro nový nos jsem jel až po dvou kolech. Pak jsem se ocitl v provozu a moje šance posunout se dopředu se rozplývaly. V průběhu závodu nepracovala telemetrie, takže mi inženýři s vozem nemohli pomáhat. KERS také nepracoval zcela správně, zvláště na startu. Škoda, zase jsme přišli o možnost získat body. Očekávám, že v Barceloně bude naše konkurenceschopnost lepší, rozhodně se však nevzdáváme, to je zcela jisté.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.