FERRARI - REVIEW; Ve čtvrtém závodě sezony se konečně mistrovskému týmu podařilo získat body. Raikkonen těžil z dlouhého prvního stintu a dokončil šestý, jeho týmový kolega Massa musel měnit spoiler, navíc ho trápil KERS a v hodnocení jezdců je stále s nulou na kontě.
Kimi Raikkonen, 6. Jsem rád, že jsem získal pár bodů, ale s naší konkurenceschopností spokojený nejsem. Jsem tu dost dlouho na to, abych byl ze šestého místa nějak nadšený. Uvědomujeme si, že se musíme stůj co stůj zlepšit. Teoreticky by nás měly dopředu posunout zlepšení v Barceloně, ale dokud nebudeme ve Španělsku, nebudeme vědět jaká je skutečnost. Dnes jsme využili veškerý potenciál F60. Potíže s částí upravující tok vzduchu kolem levého předního kola při poslední zastávce, mne navíc stála možnost dostat se před Barrichella.
Felipe Massa, 14. Závod byl rozhodnut už na startu, kde jsem se dostal do sendviče mezi Kimiho a Rubense. Odnesl to přední spoiler po kontaktu se zadním kolem mého týmového kolegy. Zpočátku se poškození zcela neprojevilo, pro nový nos jsem jel až po dvou kolech. Pak jsem se ocitl v provozu a moje šance posunout se dopředu se rozplývaly. V průběhu závodu nepracovala telemetrie, takže mi inženýři s vozem nemohli pomáhat. KERS také nepracoval zcela správně, zvláště na startu. Škoda, zase jsme přišli o možnost získat body. Očekávám, že v Barceloně bude naše konkurenceschopnost lepší, rozhodně se však nevzdáváme, to je zcela jisté.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.