BMW SAUBER - REVIEW; Robert Kubica skončil svoje malajské dobrodružství už ve druhém kole pro poruchu motoru, KERSem vybavený Heidfeld taktizoval s pneumatikami a v době přerušení závodu kontroloval druhou pozici.
Nick Heidfeld, 2. Jsem moc rád za druhé místo. Měl jsem dobrý start, ale také těžký vůz, proto nebyla první část vůbec snadná. Zvolit správné pneumatiky bylo za dnešních měnících se podmínek velmi obtížné. Neudělali jsme správnou volbu s mokrými, přestože zde bývá déšť vždy velmi intenzívní. Vozy na přechodných gumách byly rychlejší. Když mne ale povolali na přezutí, začalo pršet intenzivněji. Jak jsem byl 200 metrů před boxy, rozhodl jsem se setrvat na mokrých. Od začátku jsem je trochu šetřil, přestože jiní jeli naplno na stejných gumách, kalkuloval jsem s tím, že pokud začne pršet více, vydržím na stejných gumách a získám cenný čas. Nakonec to fungovalo, ale moje zadní pneumatiky byly úplně zničené. Když začalo pršet, jen jsem se snažil vůz udržet na dráze, o ničem jiném to nebylo.
Robert Kubica, nedokončil Když jsem vyjel do zahřívacího kola, motor měl divný zvuk a malý výkon. Odstartoval jsem do závodu a ptal se týmu, co mohu dělat. Než jsem dostal odpověď, motor vzplanul a já byl ze hry venku.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.