RENAULT - REVIEW; Francouzský tým si pro Malajsii věřil, ale výsledek nadšení nebudí. Ať už je to vinou ne zcela zdravého Alonsa a nebo formy monopostu, dvojnásobný šampion se jen obtížně kvalifikoval do třetí části, Piquet znovu ztracen hluboko v poli.
Fernando Alonso, 10. Ráno jsem byl bez teploty, tak jsem se cítil o něco lépe. Výsledek je pro mne ale zklamáním, čekal jsem tak páté šesté místo, celkově je vůz však lepší než v Austrálii. Stále nejsme dost rychlí, musíme se zlepšit. Uvidíme, jak bude zítra pracovat KERS.
Nelson Piquet, 17. Ráno bylo jasné, že to pro mne bude těžké, odpoledne se však věci vyvíjely lépe. Bohužel jsem tlačil příliš tvrdě a v posledním sektoru ztratil tři nebo čtyři rozhodující desetiny. Přirozeně jsem zklamaný, ale musím to nechat za sebou a soustředit se na zítřejší závod.
Pat Symonds, šéfinženýr Jak jsme startovali později odpoledne, bylo trochu chladněji. Ačkoliv teplota klesla ze 40 na 36°C, přilnavost na dráze byla konzistentní. Bylo to těžké, ale jeden vůz jsme dostali do Q3. Máme hodně paliva, pokud se zítra změní počasí, bude nám to hrát do karet, bohužel bude náš zítřejší výkon odvislý od vývoje počasí, a to není příjemné.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.