RED BULL - REVIEW; Vettel byl zpočátku jediným pilotem, který mohl alespoň dílem konkurovat vedoucímu Buttonovi, v závěru však nezvládl drtící tlak Kubici a po vzájemné kolizi s poškozeným vozem vzdal. Weberův vůz byl poškozen kolizí už v první zatáčce.
Mark Webber, 13. Takový domácí závod je vždy frustrujícím zážitkem. Chtěl jsem dosáhnout před fanoušky lepšího výsledku. Start nebyl dobrý, ale v první zatáčce jsem se snažil udržet vůz bez poškození. Vypadalo to dobře, ale pak do mne narazil Rubens Barrichello docela tvrdě. Ztratil jsem hodně přítlaku a vůz byl dost poškozený, už jsem pak nebyl hrozbou pro nikoho.
Sebastian Vettel, nedokončil Byli jsme na druhé a skvělé pozici, ale pak jsem měl pár kol před cílem hloupou kolizi s Robertem Kubicou. Byl jsem na vnitřní straně a vpředu, ale nedokázal jsem udržet rychlost v zatáčce. Robert jel na tvrdší směsi a byl rychlejší. Srazili jsme se, když byl vpředu on, ale já tam už neměl žádné místo. Pak mi v pravotočivé zatáčce auto ujelo a byl konec. Je to škoda a kdybych ho nechal předjet? Vždy bojujete. Možná jsem měl ubrat a dojet na třetím místě, ale takový je život, já se pokusil ubránit. Omlouvám se týmu i Robertovi, protože to nebyl konec jen mého, ale i jeho závodu. Byli jsme dnes rychlí, proto mám důvod být spokojen i přes nevydařený závěr závodu.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.