TORO ROSSO - REVIEW; Po nepříliš vydařené kvalifikaci dojelo duo týmu z Faenzy na osmém a devátém místě. Začínající Buemi získal první cenný bod a sňal ze sebe tlak, Bourdais se potýkal s pneumatikami a povolenými bezpečnostními pásy.
Sebastien Buemi, 8. Jsem moc šťastný, mám hned v prvním závodě první bod. Sice jsme měli trochu štěstí s nehodami soupeřů, ale i tak jsme nebyli špatní a naše strategie fungovala dobře. Když jsem byl vedle Massy, udělal jsem chybu a zavadil o omezovač rychlosti, ale když pak použil KERS, mohli jsme vidět, jaké výhody systém přináší. Tým udělal skvělou práci, protože jsme vůz před závodem moc otestovat nestihli. V pátek se mi o osmém místě ani nesnilo.
Sebastien Bourdais, 9. Měl jsem těžký úvod, neboť už po třech kolech se začaly na gumách dělat puchýře. Několik aut mne předjelo, tak mne tým zavolal do boxů a druhá část nebyla špatná. S výjezdem bezpečnostního vozu jsme natankovali maximum paliva, připadal jsem si jako vůdce karavany a ne pilot formule 1. Měl jsem štěstí, v jednom okamžiku jsem málem havaroval, pak se mi povolily bezpečnostní pásy a musel jsem hledat polohu, jak se ve voze zafixovat. Příští víkend bychom mohli být ještě lepší.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.