Tým Brawn GP dosáhl fantastického úspěchu. Při svém debutu obsadil první dvě pozice startovního roštu a jeho vyhlídky na závod jsou velmi dobré. Brawn potvrdil sliby, že má fantastický vůz i jezdce. Richard Branson s jeho Virgin Group má proto stále větší zájem o investování peněz.
Virgin už byla spojována s koupí týmu od Hondy, ale tehdy Branson prohlásil, že mít stáj v F1 s aktuálně ještě stále příliš vysokými náklady pro něj není zajímavé. Mezitím Brackley převzal bývalý šéf Ross Brawn a prezentoval se několika skvělými výsledky při testech. V Austrálii Virgin potvrdil sponzorství nového týmu i možnost, že by stáj nesla jméno jeho společnosti! Jen pro doplnění, Branson je od začátku v úzkém spojení s Bernie Ecclestonem.
„Je tu určitě i možnost, že tým změní jméno, ale počkejme si co přinesou další tři nebo čtyři týdny. Pokud můj příspěvek do rozpočtu vzroste, bude to v nejbližší době, nebudu to odkládat na příští rok, pokud chceme být konkurenceschopní a mít partnerství s dlouhým trváním,“ odpověděl Branson na otázku o možné změně názvu.
Název týmu je totiž to nejcennější, co může být marketingově využito. Je na očích stále, nejen v době přímého přenosu.
„Tým určitě nechce zbytečně plýtvat svým názvem, který ničemu nedělá reklamu. Že má stáj skvělého inženýra každý ví, nepotřebuje nést jeho jméno. Ale nepředbíhejme, všichni potřebujeme čas. My jsme nevěstou, ale možná si tým vybere jinou ještě před svatbou. V nejbližších týdnech věci dořešíme.“
Je zcela jisté, že skutečné zákulisí převzetí bývalého továrního týmu Hondy soukromým investorem zůstane ještě dlouho, ne-li navždy zahaleno. Podrobnosti se kterými média operují jsou pouze částí skládačky, je však více než pravděpodobné, že si dnes Honda musí vyčítat prodej týmu, který dokázal povstat z popela a ovládnout kvalifikaci, ačkoliv s motorem od konkurence.
Ať byl či nebyl Brawn spanilým rytířem, který tým zachránil před zavřením nebo vlivným politikem a obchodníkem, který získal klenot za cenu tuctového zboží, šel do obchodu s rizikem. Pevně věřím, že mít ve startovním poli vůz vlastního jména bude pro Brawna stejně důležité jako pro Franka Williamse a odolá tlaku ze strany bohatých hráčů…
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.