Tým Brawn GP dosáhl fantastického úspěchu. Při svém debutu obsadil první dvě pozice startovního roštu a jeho vyhlídky na závod jsou velmi dobré. Brawn potvrdil sliby, že má fantastický vůz i jezdce. Richard Branson s jeho Virgin Group má proto stále větší zájem o investování peněz.
Virgin už byla spojována s koupí týmu od Hondy, ale tehdy Branson prohlásil, že mít stáj v F1 s aktuálně ještě stále příliš vysokými náklady pro něj není zajímavé. Mezitím Brackley převzal bývalý šéf Ross Brawn a prezentoval se několika skvělými výsledky při testech. V Austrálii Virgin potvrdil sponzorství nového týmu i možnost, že by stáj nesla jméno jeho společnosti! Jen pro doplnění, Branson je od začátku v úzkém spojení s Bernie Ecclestonem.
„Je tu určitě i možnost, že tým změní jméno, ale počkejme si co přinesou další tři nebo čtyři týdny. Pokud můj příspěvek do rozpočtu vzroste, bude to v nejbližší době, nebudu to odkládat na příští rok, pokud chceme být konkurenceschopní a mít partnerství s dlouhým trváním,“ odpověděl Branson na otázku o možné změně názvu.
Název týmu je totiž to nejcennější, co může být marketingově využito. Je na očích stále, nejen v době přímého přenosu.
„Tým určitě nechce zbytečně plýtvat svým názvem, který ničemu nedělá reklamu. Že má stáj skvělého inženýra každý ví, nepotřebuje nést jeho jméno. Ale nepředbíhejme, všichni potřebujeme čas. My jsme nevěstou, ale možná si tým vybere jinou ještě před svatbou. V nejbližších týdnech věci dořešíme.“
Je zcela jisté, že skutečné zákulisí převzetí bývalého továrního týmu Hondy soukromým investorem zůstane ještě dlouho, ne-li navždy zahaleno. Podrobnosti se kterými média operují jsou pouze částí skládačky, je však více než pravděpodobné, že si dnes Honda musí vyčítat prodej týmu, který dokázal povstat z popela a ovládnout kvalifikaci, ačkoliv s motorem od konkurence.
Ať byl či nebyl Brawn spanilým rytířem, který tým zachránil před zavřením nebo vlivným politikem a obchodníkem, který získal klenot za cenu tuctového zboží, šel do obchodu s rizikem. Pevně věřím, že mít ve startovním poli vůz vlastního jména bude pro Brawna stejně důležité jako pro Franka Williamse a odolá tlaku ze strany bohatých hráčů…
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.