Bývalý závodní pilot v roce 2008 zaniknuvší soukromé japonské stáje Super Aguri se vrací do formule 1 s týmem Brawn GP. Továrnu v Brackley zná přitom jako své boty.
Anthony Davidson byl dnes potvrzen stájí Ross Brawna na pozici testovacího a rezervního pilota. S omezeními testů se sice nedá čekat mnoho kilometrů ve voze, ale Brit bude mít i nadále kontakt s F1 z obou jejích stran. Vedle pozice testmana se bude totiž věnovat komentování pro BBC Radio5.
Pilot vstoupil do Brackley ještě za doby existence stáje BAR Honda na konci roku 2000. Přestože nikdy nedostal důvěru za BAR či nástuce Hondu závodit, jako testovací pilot dosáhl velmi dobrého renomé.
Jen málo chybělo k tomu, aby zaujal místo ve Williamsu, které nakonec získal jiný testman, z McLarenu utíkající Alex Wurz.
Loajalita vůči Hondě dopomohla Davidsonovi k závodní sedačce v týmu Super Aguri, ale podobně jako v britské F3 a v BAR, i tentokrát byl lepším jeho kolega a dlouholetý soupeř Takuma Sato.
Zatímco Sato před letošní sezonou bojoval o závodní sedačku u Toro Rosso, Davidson byl spojován s návratem k testování pro Hondu. Je poměrně logické, že její úsporami a efektivními investicemi svázaný nástupce vsadil na zkušeného a respektovaného jezdce, než na začínajícího juniora...
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.