Přes finanční krizi míří do formule 1 nový tým. V USA roste zcela nová stáj pod vedením Kena Andersona a Petera Windsora. Oficiální představení proběhlo prostřednictvím televize SpeedTV. Na Američany bylo až nezvykle konzervativní a skromné.
Plány a přípravy nové stáje sahají až do roku 2006, kdy se poprvé bavili na téma vlastního týmu s Bernie Ecclestonem a získali jeho podporu, neboť Mistr E se nikdy nevzdal boje o prosazení F1 v USA. „Byli jsme v kontaktu a když jsme potřebovali poradit nebo pomoct, vždy nám ochotně vyšel vstříc. Kupříkladu DVD o loňské sezoně, se kterým jsme chodili po investorech v USA, nám moc pomohlo.“
Podle šéfa týmu Andersona by měl mít k dispozici asi sto zaměstnanců. Prvním úkolem bylo zajištění finančních prostředků na delší období, což se podařilo splnit. Nyní se pracuje na technickém zajištění, především otázka motorů je významnou.
„Všichni výrobci motorů F1 dostanou dopis, aby věděli, že jsme tady. Pro všechny je americký trh největší. Tedy až na Renault, ale v alianci s Nissanem to může být i pro ně zajímavá možnost,“ vysvětlil šéf týmu.
USF1 má tři základní cíle už ve vínku. Měl by využívat výrobků a systémů vyrobených v USA, jeho vozy by měli pilotovat Američani a jako první by měla být stáj mnohem blíže fanouškům, než je tomu v případě současných týmů.
Windsor našel vzor v NASCAR. „I my chceme být takto otevření a pro lidi. Když se F1 prezentovala v USA, byly tam skvělé vozy, fantastická technika, obrovské peníze, ale vše bylo od lidí na míle vzdálené. My chceme dostat formuli 1 k lidem,“ vysvětlil sportovní ředitel.
USF1 plánuje postavit přímo v továrně místnost, kam budou mít přístup fanoušci, aby mohli sledovat prostřednictvím televizní produkce přípravu a výrobu závodního vozu. „Lidé to budou moci zažít na vlastní kůži.“
Windsor odmítá, že by F1 neměla v Americe příznivce, jen je potřeba dát jim ten správný impuls, důvod. „Scott Speed měl v Indianapolis frontu před prodejem suvenýrů snad 300 metrů a přitom se mu moc nedařilo.“
Sídlo týmu je v Charlotte a jedná se podle Windsora o supermoderní, i když ne rozsáhlou továrnu. „Není sice taková, jako má Ferrari či McLaren, ale je srovnatelná s jinými v Evropě. Nám chybí jen historie, ale půjdeme na to vlastním způsobem, tak jak je to v Americe zvykem.“
Všechny týmy formule 1 sídlí v Evropě, USF1 však o základně na starém kontinentě vůbec neuvažoval. "Většinu technologií budeme mít z USA a náklady na podnikání v motorsportu jsou v USA o hodně menší,“ vysvětlil Anderson.
Otázka pilotů zakladatele netrápí a už se moc těší na schůzky s možnými jezdci jako Marco Andretti, Graham Rahal a další.
Anderson a Windsor jsou přesvědčeni, že si pro vstup do F1 vybrali naprosto ideální okamžik. Ještě před rokem by soupeřili s giganty s téměř nevyčerpatelnými zdroji, ale dnes je vše jinak a i automobilky musí šetřit každý dolar. Také FIA změnila přístup a zápisné 48 milionů USD již nevyžaduje.
„Zapomeňte na stomilionové rozpočty a desetimilionové platy jezdců, za rok, dva tři bude vše jinak,“ kalkuluje Windsor a jeho kolega doplnil: „Krize je paradoxně na naší straně. Vezměte si třeba uhlíková vlákna. Ještě nedávno jich byl nedostatek, vše skoupili výrobci letadel, nyní ruší objednávky a vláken je nadbytek, ceny jdou dolů a příkladů můžeme najít celou řadu.“
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.