SAKHIR – 4. DEN; Stáji Ferrari dnes patřil nejrychlejší čas a narozdíl od soupeřů se Italům vyhnuly technické problémy. Druhým nejrychlejším byl Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber a nejpomalejším ze tří testujících monopostů byla Toyota Timo Glocka.
Felipe Massa se po rychlé opravě stávkující elektroniky soustředil na změny v nastavení a následné ovlivnění chování vozu současně s úpravou aerodynamiky. Stejně jako předchozí dny sloužily dlouhé jízdy prověření spolehlivosti jednotlivých prvků a systémů.
„Až na nějaké maličkosti to byl dobrý den. Musíme si však dávat pozor, abychom se podobným potížím v závodní sezoně vyhnuli. Vůz jsme vylepšovali a podle mého názoru jdeme s vývojem správný směrem,“ uvedl vicemistr 2008.
Heidfeldovi patří prostřední pozice, když ho dvakrát zastavily technické problémy. BMW však bylo s testy spokojeno a díky teplejším podmínkám předpokládá, že budou proti soupeřům testujícím dosud pouze ve studeném Španělsku, pro horké úvodní podniky lépe připraveni.
Dosud spolehlivou a rychlou Toyotu TF108 dnes zabrzdila hydraulika, díky které odjezdil Glock pouze 65 kol.
„Sice nás problémy s hydraulikou připravily o cenný čas, ale celkově jsme s testy spokojeni a pevně věřím, že se zlepšujeme dostatečně rychle.“
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.