SAKHIR – 4. DEN; Stáji Ferrari dnes patřil nejrychlejší čas a narozdíl od soupeřů se Italům vyhnuly technické problémy. Druhým nejrychlejším byl Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber a nejpomalejším ze tří testujících monopostů byla Toyota Timo Glocka.
Felipe Massa se po rychlé opravě stávkující elektroniky soustředil na změny v nastavení a následné ovlivnění chování vozu současně s úpravou aerodynamiky. Stejně jako předchozí dny sloužily dlouhé jízdy prověření spolehlivosti jednotlivých prvků a systémů.
„Až na nějaké maličkosti to byl dobrý den. Musíme si však dávat pozor, abychom se podobným potížím v závodní sezoně vyhnuli. Vůz jsme vylepšovali a podle mého názoru jdeme s vývojem správný směrem,“ uvedl vicemistr 2008.
Heidfeldovi patří prostřední pozice, když ho dvakrát zastavily technické problémy. BMW však bylo s testy spokojeno a díky teplejším podmínkám předpokládá, že budou proti soupeřům testujícím dosud pouze ve studeném Španělsku, pro horké úvodní podniky lépe připraveni.
Dosud spolehlivou a rychlou Toyotu TF108 dnes zabrzdila hydraulika, díky které odjezdil Glock pouze 65 kol.
„Sice nás problémy s hydraulikou připravily o cenný čas, ale celkově jsme s testy spokojeni a pevně věřím, že se zlepšujeme dostatečně rychle.“
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.