Sir Frank Williams je významnou osobností formule 1 a jeho slova mají velkou váhu, neboť jimi na rozdíl od některých jiných kolegů z kolotoče Grand Prix nikdy neplýtvá. Požaduje najít zlatou střední cestu a zachovat velké výzvy, kterými je F1 charakteristická.
Zakladatel a spolumajitel týmu z britského Grove žádá autority formule 1 i představitele asociace sdružující týmy, aby se nenechali unést šílenstvím šetření a úspor. O velkém duchu tohoto muže nelze pochybovat, neboť k tomuto kroku nabádá člověk, jenž řídí soukromý tým a nevlastní žádný další komerční projekt typu aerolinií nebo výrobce energetických nápojů.
„V F1 musí být nejlepší jezdci v nejlepších autech. Pokud bychom měli mít obyčejné monoposty, proč pak nekoupíme Dallary, jež startují v IRL? Brzy bychom však viděli, jak rychle by klesl zájem o náš sport,“ varuje Frank Williams.
Plně schvaluje úsporná opatření týkající se prodloužení životnosti motorů a převodovek, tenká hranice byla zbytečná a ničit deset motorů za víkend plýtváním prostředky. Ale výzvy musí zůstat zachovány.
„Formule 1 zaměstnává řadu výjimečných osobností právě proto, že nabízí výzvy. Je zde řada špičkových mozků, velkých osobností jako Ron Dennis, Max Mosley, Mario Theissen a další, v naší továrně i u konkurence je taky několik skvělých lidí, pokud by tu ale nebyly velké výzvy, šli by za jiným dobrodružstvím a my přece nechceme ztratit šikovné lidi!“
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.