Ačkoliv se zdálo, že plány italského hlavního města na stavbu městského okruhu v kvalitě pro pořádání závodů mistrovství světa nemají velké podpory, situace je možná jiná a za dva roky formule 1 do věčného města třeba opravdu zavítá.
„Mám podporu Říma, místní vlády, provinční vlády i Bernieho Ecclestonea,“ prohlásil sebevědomě Maurizio Flammini, který byl vedením projektu městem pověřen.
K dispozici už má podle svých slov 150 milionů euro na závody v roce 2011 a 2012, ale pouze tak krátké účinkování v kalendáři F1 nebude ziskové, proto plánuje setkání s Ecclestonem, prezidentem FIA Mosleyem a prezidentem Ferrari di Montezemolem, jimž by rád svoje plány představil a získal pro projekt jejich podporu.
Právě krajan v čele Ferrari je největším odpůrcem nové módní vlny městských okruhů a v Itálii je slovo Ferrari v případě automobilů a motorsportu téměř božským.
Flammini ale nechce konkurovat klasickým tratím a už vůbec nehodlá ohrozit pozici Monzy, slavné mekky italských tiffosi. Luca di Montezemolo však namítá, že Itálie má celou řadu zajímavých závodních okruhů a investice do tratě v Římě je zbytečná...
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.