Poplatky za superlicenci se pilotům přirozeně nelíbí. Pětinásobný nárůst považuje pilot Toyoty Timo Glock za příliš vysoký. Zatímco drtivá většina jezdců stávkuje, tři si licenci pro letošní sezonu už koupili.
Mezinárodní automobilová federace požaduje za licenci pro závody F1 10 400 euro plus 2100 euro za každý získaný bod. Proti roku 2007 je cena obou plateb pětinásobnou.
„Ne každý jezdec formule 1 je milionářem. Mám za sebou jedinou sezonu a bude mne to stát hodně peněz. V jiných sériích tolik peněz nepotřebujete.“
Glock má platnou smlouvu s Toyotou, přesto ještě licenci pro rok 2009 nemá, musí totiž nejprve uhradit 62900 euro. Loni si připsal 25 mistrovských bodů.
„Zatím čekám na to, jak se situace vyvine. Proti loňskému roku je to velký nárůst a nevím, proč by měli jezdci platit tak vysoké poplatky."
Stávkující jezdce zastupuje asociace GPDA, která vyjednává s Maxem Mosleyem kompromis, nicméně již tři jezdci své peníze na účet FIA poslali. Potvrdil to pro německou tiskovou agenturu SID mluvčí FIA.
Jména stávkokazů však neprozradil...
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.