Dnes byl světu představen další monopost pro letošní ročník. Nový vůz se konstruoval od úplné nuly, cílem je boj o vítězství v každém závodě. Stáj BMW Sauber zatím své cíle vždy plnila, ale s jejich dnešním oznámením zazněla i opatrnost z přehnaných nadějí.
Hned ráno stáhli závodní jezdci Robert Kubica s Nickem Heidfeldem a jejich náhradníkem Christianem Klienem bílou plachtu z novinky týmu F1.09. Po chvíli pro fotografy a krátké tiskové konferenci se odebral tým ke své práci a brzy nato roloval po pitlane Robert Kubica k prvnímu instalačnímu kolu.
Stáj a složení jejího managementu představil muž s nejvyšší odpovědností a celý projekt, Mario Theissen. „Naším cílem je přirozeně další zlepšení. Po loňském vítězství a jedenácti pódiích máme stanovenu vysokou laťku. Letos je naším cílem udržet výbornou spolehlivost, být ještě rychlejší a v každém závodě bojovat o vítězství. Vím, je to velký cíl, zvláště když ten poslední krok bývá vždy nejtěžší.“
Nový monopost není příliš odlišný od představených konkurentů, vývoj se zaměřil na tři základní oblasti, které spolu však úzce souvisí, aerodynamika, integrace nového systému KERS a pneumatiky bez drážek.
Technickým ředitelem a autorem podepsaným pod letošním vozem je Willy Rampf. „Začínali jsme od úplné nuly. Na autě se začalo pracovat ještě předtím, než jsme loni představilo F1.08. F1.09 se od svého předchůdce zcela liší. Hladké pneumatiky ovlivnily přítlak a zcela změnily vyvážení vozu což ovlivnily i povinné úpravy aerodynamiky. Cílem bylo při konstrukci najít maximum přítlaku, dostatečnou rychlost a při tom všem kvalitní základní vyvážení.“
Robert Kubica se loni držel v boji o titul až téměř do posledního závodu a velmi se na vedení zlobil, že ztrácel jeho vůz po kanadském vítězství proti Ferrari a McLarenu dech. Ani dnes se k situaci nezapomněl vrátit: „Naším cílem je být už v Austrálii ve výborné formě a udržet si ji až do posledního závodu v Abu Dhabi.“ Nick Heidfeld je spokojený s technickou úrovní nového vozu a ocenil brzký start přípravy.
„Jsem přesvědčený, že se nám náš cíl podaří splnit i letos, ale je pravdou, že plán je jedna věc a skutečnost druhá,“ uzavřel opatrněji šéf týmu.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.