Dnes byl světu představen další monopost pro letošní ročník. Nový vůz se konstruoval od úplné nuly, cílem je boj o vítězství v každém závodě. Stáj BMW Sauber zatím své cíle vždy plnila, ale s jejich dnešním oznámením zazněla i opatrnost z přehnaných nadějí.
Hned ráno stáhli závodní jezdci Robert Kubica s Nickem Heidfeldem a jejich náhradníkem Christianem Klienem bílou plachtu z novinky týmu F1.09. Po chvíli pro fotografy a krátké tiskové konferenci se odebral tým ke své práci a brzy nato roloval po pitlane Robert Kubica k prvnímu instalačnímu kolu.
Stáj a složení jejího managementu představil muž s nejvyšší odpovědností a celý projekt, Mario Theissen. „Naším cílem je přirozeně další zlepšení. Po loňském vítězství a jedenácti pódiích máme stanovenu vysokou laťku. Letos je naším cílem udržet výbornou spolehlivost, být ještě rychlejší a v každém závodě bojovat o vítězství. Vím, je to velký cíl, zvláště když ten poslední krok bývá vždy nejtěžší.“
Nový monopost není příliš odlišný od představených konkurentů, vývoj se zaměřil na tři základní oblasti, které spolu však úzce souvisí, aerodynamika, integrace nového systému KERS a pneumatiky bez drážek.
Technickým ředitelem a autorem podepsaným pod letošním vozem je Willy Rampf. „Začínali jsme od úplné nuly. Na autě se začalo pracovat ještě předtím, než jsme loni představilo F1.08. F1.09 se od svého předchůdce zcela liší. Hladké pneumatiky ovlivnily přítlak a zcela změnily vyvážení vozu což ovlivnily i povinné úpravy aerodynamiky. Cílem bylo při konstrukci najít maximum přítlaku, dostatečnou rychlost a při tom všem kvalitní základní vyvážení.“
Robert Kubica se loni držel v boji o titul až téměř do posledního závodu a velmi se na vedení zlobil, že ztrácel jeho vůz po kanadském vítězství proti Ferrari a McLarenu dech. Ani dnes se k situaci nezapomněl vrátit: „Naším cílem je být už v Austrálii ve výborné formě a udržet si ji až do posledního závodu v Abu Dhabi.“ Nick Heidfeld je spokojený s technickou úrovní nového vozu a ocenil brzký start přípravy.
„Jsem přesvědčený, že se nám náš cíl podaří splnit i letos, ale je pravdou, že plán je jedna věc a skutečnost druhá,“ uzavřel opatrněji šéf týmu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.