Dnes byl světu představen další monopost pro letošní ročník. Nový vůz se konstruoval od úplné nuly, cílem je boj o vítězství v každém závodě. Stáj BMW Sauber zatím své cíle vždy plnila, ale s jejich dnešním oznámením zazněla i opatrnost z přehnaných nadějí.
Hned ráno stáhli závodní jezdci Robert Kubica s Nickem Heidfeldem a jejich náhradníkem Christianem Klienem bílou plachtu z novinky týmu F1.09. Po chvíli pro fotografy a krátké tiskové konferenci se odebral tým ke své práci a brzy nato roloval po pitlane Robert Kubica k prvnímu instalačnímu kolu.
Stáj a složení jejího managementu představil muž s nejvyšší odpovědností a celý projekt, Mario Theissen. „Naším cílem je přirozeně další zlepšení. Po loňském vítězství a jedenácti pódiích máme stanovenu vysokou laťku. Letos je naším cílem udržet výbornou spolehlivost, být ještě rychlejší a v každém závodě bojovat o vítězství. Vím, je to velký cíl, zvláště když ten poslední krok bývá vždy nejtěžší.“
Nový monopost není příliš odlišný od představených konkurentů, vývoj se zaměřil na tři základní oblasti, které spolu však úzce souvisí, aerodynamika, integrace nového systému KERS a pneumatiky bez drážek.
Technickým ředitelem a autorem podepsaným pod letošním vozem je Willy Rampf. „Začínali jsme od úplné nuly. Na autě se začalo pracovat ještě předtím, než jsme loni představilo F1.08. F1.09 se od svého předchůdce zcela liší. Hladké pneumatiky ovlivnily přítlak a zcela změnily vyvážení vozu což ovlivnily i povinné úpravy aerodynamiky. Cílem bylo při konstrukci najít maximum přítlaku, dostatečnou rychlost a při tom všem kvalitní základní vyvážení.“
Robert Kubica se loni držel v boji o titul až téměř do posledního závodu a velmi se na vedení zlobil, že ztrácel jeho vůz po kanadském vítězství proti Ferrari a McLarenu dech. Ani dnes se k situaci nezapomněl vrátit: „Naším cílem je být už v Austrálii ve výborné formě a udržet si ji až do posledního závodu v Abu Dhabi.“ Nick Heidfeld je spokojený s technickou úrovní nového vozu a ocenil brzký start přípravy.
„Jsem přesvědčený, že se nám náš cíl podaří splnit i letos, ale je pravdou, že plán je jedna věc a skutečnost druhá,“ uzavřel opatrněji šéf týmu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.