Prezident FIA Max Mosley se pustil do Ferrari, přitom politická spolupráce mezi oběma subjekty je všeobecně známá. Nejde o nic menšího než o omezení potřebného rozpočtu na provoz stáje F1. Maranello odmítá nastavit strop ročního rozpočtu.
FIA se přes dřívější odmítnutí předních stájí myšlenky stále nevzdala a finanční a obchodní krize je vodou na mlýn její snahy. Program “Rozpočtový strop“ dostal na starost Tony Purnell, šéf stáje Jaguar Racing, kterou prodal Ford společnosti Red Bull.
„Nechali jsme vypracovat studii, která se zaměřila na základní otázku, jestli je možné kontrolovat rozpočet. Studie odpověděla ANO a náklady na kontrolu by nebyly vysoké ve srovnání s tím, kolik by se ušetřilo, asi jedno procento celkového rozpočtu,“ tvrdí Mosley.
Ferrari sice podporuje redukci nákladů, ale rozpočtový strop odmítá. Důvodem je, že nevěří v existenci mechanismu, jenž by kontrolu dokázal spolehlivě provést a vyhodnotit. Mosley se však diví, proč Ferrari myšlenku nepodpoří.
„Nikdo jiný nedostává od sponzorů takové peníze jako Ferrari, kdybychom omezili roční rozpočet na 50 milionů euro, měli by závratné zisky. Nicméně právě Ferrari naši myšlenku nejvíce odmítá.“
FIA má představu, že současných 300 milionů zredukuje na jednu šestinu, již by měly navíc pokrýt peníze od FOM a Bernieho Ecclestonea.
Mosleyho současně zlobí kritika systému KERS. „Právě KERS ukazuje, že je ve formuli 1 něco špatně. Týmy se raději budou snažit optimalizovat jediný detail jako tvar matice nebo přívod vzduchu k brzdám, než aby se věnovaly velkým projektům jako kdysi třeba Colin Chapman! Jediný tým, jenž se drží starého způsobu je Williams, jediní se pustili alternativní cestou, která je u systému rekuperace energie možná.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.