Prezident FIA Max Mosley se pustil do Ferrari, přitom politická spolupráce mezi oběma subjekty je všeobecně známá. Nejde o nic menšího než o omezení potřebného rozpočtu na provoz stáje F1. Maranello odmítá nastavit strop ročního rozpočtu.
FIA se přes dřívější odmítnutí předních stájí myšlenky stále nevzdala a finanční a obchodní krize je vodou na mlýn její snahy. Program “Rozpočtový strop“ dostal na starost Tony Purnell, šéf stáje Jaguar Racing, kterou prodal Ford společnosti Red Bull.
„Nechali jsme vypracovat studii, která se zaměřila na základní otázku, jestli je možné kontrolovat rozpočet. Studie odpověděla ANO a náklady na kontrolu by nebyly vysoké ve srovnání s tím, kolik by se ušetřilo, asi jedno procento celkového rozpočtu,“ tvrdí Mosley.
Ferrari sice podporuje redukci nákladů, ale rozpočtový strop odmítá. Důvodem je, že nevěří v existenci mechanismu, jenž by kontrolu dokázal spolehlivě provést a vyhodnotit. Mosley se však diví, proč Ferrari myšlenku nepodpoří.
„Nikdo jiný nedostává od sponzorů takové peníze jako Ferrari, kdybychom omezili roční rozpočet na 50 milionů euro, měli by závratné zisky. Nicméně právě Ferrari naši myšlenku nejvíce odmítá.“
FIA má představu, že současných 300 milionů zredukuje na jednu šestinu, již by měly navíc pokrýt peníze od FOM a Bernieho Ecclestonea.
Mosleyho současně zlobí kritika systému KERS. „Právě KERS ukazuje, že je ve formuli 1 něco špatně. Týmy se raději budou snažit optimalizovat jediný detail jako tvar matice nebo přívod vzduchu k brzdám, než aby se věnovaly velkým projektům jako kdysi třeba Colin Chapman! Jediný tým, jenž se drží starého způsobu je Williams, jediní se pustili alternativní cestou, která je u systému rekuperace energie možná.“
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.