Prezident FIA Max Mosley se pustil do Ferrari, přitom politická spolupráce mezi oběma subjekty je všeobecně známá. Nejde o nic menšího než o omezení potřebného rozpočtu na provoz stáje F1. Maranello odmítá nastavit strop ročního rozpočtu.
FIA se přes dřívější odmítnutí předních stájí myšlenky stále nevzdala a finanční a obchodní krize je vodou na mlýn její snahy. Program “Rozpočtový strop“ dostal na starost Tony Purnell, šéf stáje Jaguar Racing, kterou prodal Ford společnosti Red Bull.
„Nechali jsme vypracovat studii, která se zaměřila na základní otázku, jestli je možné kontrolovat rozpočet. Studie odpověděla ANO a náklady na kontrolu by nebyly vysoké ve srovnání s tím, kolik by se ušetřilo, asi jedno procento celkového rozpočtu,“ tvrdí Mosley.
Ferrari sice podporuje redukci nákladů, ale rozpočtový strop odmítá. Důvodem je, že nevěří v existenci mechanismu, jenž by kontrolu dokázal spolehlivě provést a vyhodnotit. Mosley se však diví, proč Ferrari myšlenku nepodpoří.
„Nikdo jiný nedostává od sponzorů takové peníze jako Ferrari, kdybychom omezili roční rozpočet na 50 milionů euro, měli by závratné zisky. Nicméně právě Ferrari naši myšlenku nejvíce odmítá.“
FIA má představu, že současných 300 milionů zredukuje na jednu šestinu, již by měly navíc pokrýt peníze od FOM a Bernieho Ecclestonea.
Mosleyho současně zlobí kritika systému KERS. „Právě KERS ukazuje, že je ve formuli 1 něco špatně. Týmy se raději budou snažit optimalizovat jediný detail jako tvar matice nebo přívod vzduchu k brzdám, než aby se věnovaly velkým projektům jako kdysi třeba Colin Chapman! Jediný tým, jenž se drží starého způsobu je Williams, jediní se pustili alternativní cestou, která je u systému rekuperace energie možná.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.