Prezident FIA Max Mosley se pustil do Ferrari, přitom politická spolupráce mezi oběma subjekty je všeobecně známá. Nejde o nic menšího než o omezení potřebného rozpočtu na provoz stáje F1. Maranello odmítá nastavit strop ročního rozpočtu.
FIA se přes dřívější odmítnutí předních stájí myšlenky stále nevzdala a finanční a obchodní krize je vodou na mlýn její snahy. Program “Rozpočtový strop“ dostal na starost Tony Purnell, šéf stáje Jaguar Racing, kterou prodal Ford společnosti Red Bull.
„Nechali jsme vypracovat studii, která se zaměřila na základní otázku, jestli je možné kontrolovat rozpočet. Studie odpověděla ANO a náklady na kontrolu by nebyly vysoké ve srovnání s tím, kolik by se ušetřilo, asi jedno procento celkového rozpočtu,“ tvrdí Mosley.
Ferrari sice podporuje redukci nákladů, ale rozpočtový strop odmítá. Důvodem je, že nevěří v existenci mechanismu, jenž by kontrolu dokázal spolehlivě provést a vyhodnotit. Mosley se však diví, proč Ferrari myšlenku nepodpoří.
„Nikdo jiný nedostává od sponzorů takové peníze jako Ferrari, kdybychom omezili roční rozpočet na 50 milionů euro, měli by závratné zisky. Nicméně právě Ferrari naši myšlenku nejvíce odmítá.“
FIA má představu, že současných 300 milionů zredukuje na jednu šestinu, již by měly navíc pokrýt peníze od FOM a Bernieho Ecclestonea.
Mosleyho současně zlobí kritika systému KERS. „Právě KERS ukazuje, že je ve formuli 1 něco špatně. Týmy se raději budou snažit optimalizovat jediný detail jako tvar matice nebo přívod vzduchu k brzdám, než aby se věnovaly velkým projektům jako kdysi třeba Colin Chapman! Jediný tým, jenž se drží starého způsobu je Williams, jediní se pustili alternativní cestou, která je u systému rekuperace energie možná.“
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.