Prezident Ferrari je přesvědčen, že má formule 1 budoucnost i přesto, že se krize rozpíná ve finančním a obchodním světě stále více. Navrhnul čtyři základní oblasti, na které je potřeba soustředění a při té příležitosti se zmínil o dalších záležitostech.
Luca di Montezemolo navrhuje upřít pozornost na stabilitu, serióznost, šou a udržitelnost.
Stabilita je nesmírně důležitá, neboť právě její opak dělá provozování týmu formule 1 podle Itala nesmírně nákladným. „Pravidla se nesmí měnit co půl roku, veřejnost je tím dezorientovaná a nám se veškeré plány a programy hroutí.“
Serióznost je pro přilákání silných partnerů základní podmínkou, zvláště v době, kdy je v obchodním prostředí mnoho nejistoty a obav.
Šou je bezesporu základem úspěchu, bez spokojených diváků nemá formule 1 šanci. „Musíme se soustředit na formát závodního víkendu, typy okruhů, pravidla, předpisy a především umožnit předjíždění.“
Udržitelnost jde ruku v ruce s náklady. Pokud nebudou stáje hospodařit vyváženě, budou hrozit další odchody a vstup nových týmů rozhodně není snadný, proto volá di Montezemolo po prověření hospodaření s příjmy z prodeje autorských práv. „Dohoda Concorde Agreement platí do roku 2012, do té doby máme čas najít zlepšení.“
Stále se v médiích objevují informace o možném přestupu Alonsa do Ferrari. A di Montezemolo má zřejmě nekončící trpělivost na pravdivost takových spekulací odpovídat. „Máme dva jezdce, jeden vyhrál v roce 2007 titul, druhý ho téměř získal loni. S veškerým respektem vůči Alonsovi, jenž je vynikajícím pilotem, může nás potkat celá řada problémů, ale jezdecká sestava jím určitě nebude.“
V závěru rozhovoru se dotknul i tématu odcházejícího šéfa konkurenčního McLarenu Rona Dennise. Ital si Brita velmi cení, především za podporu sdružení týmů F1 FOTA, v jejímž čele stojí právě di Montezemolo.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.