Prezident Ferrari je přesvědčen, že má formule 1 budoucnost i přesto, že se krize rozpíná ve finančním a obchodním světě stále více. Navrhnul čtyři základní oblasti, na které je potřeba soustředění a při té příležitosti se zmínil o dalších záležitostech.
Luca di Montezemolo navrhuje upřít pozornost na stabilitu, serióznost, šou a udržitelnost.
Stabilita je nesmírně důležitá, neboť právě její opak dělá provozování týmu formule 1 podle Itala nesmírně nákladným. „Pravidla se nesmí měnit co půl roku, veřejnost je tím dezorientovaná a nám se veškeré plány a programy hroutí.“
Serióznost je pro přilákání silných partnerů základní podmínkou, zvláště v době, kdy je v obchodním prostředí mnoho nejistoty a obav.
Šou je bezesporu základem úspěchu, bez spokojených diváků nemá formule 1 šanci. „Musíme se soustředit na formát závodního víkendu, typy okruhů, pravidla, předpisy a především umožnit předjíždění.“
Udržitelnost jde ruku v ruce s náklady. Pokud nebudou stáje hospodařit vyváženě, budou hrozit další odchody a vstup nových týmů rozhodně není snadný, proto volá di Montezemolo po prověření hospodaření s příjmy z prodeje autorských práv. „Dohoda Concorde Agreement platí do roku 2012, do té doby máme čas najít zlepšení.“
Stále se v médiích objevují informace o možném přestupu Alonsa do Ferrari. A di Montezemolo má zřejmě nekončící trpělivost na pravdivost takových spekulací odpovídat. „Máme dva jezdce, jeden vyhrál v roce 2007 titul, druhý ho téměř získal loni. S veškerým respektem vůči Alonsovi, jenž je vynikajícím pilotem, může nás potkat celá řada problémů, ale jezdecká sestava jím určitě nebude.“
V závěru rozhovoru se dotknul i tématu odcházejícího šéfa konkurenčního McLarenu Rona Dennise. Ital si Brita velmi cení, především za podporu sdružení týmů F1 FOTA, v jejímž čele stojí právě di Montezemolo.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.