Prezident Ferrari je přesvědčen, že má formule 1 budoucnost i přesto, že se krize rozpíná ve finančním a obchodním světě stále více. Navrhnul čtyři základní oblasti, na které je potřeba soustředění a při té příležitosti se zmínil o dalších záležitostech.
Luca di Montezemolo navrhuje upřít pozornost na stabilitu, serióznost, šou a udržitelnost.
Stabilita je nesmírně důležitá, neboť právě její opak dělá provozování týmu formule 1 podle Itala nesmírně nákladným. „Pravidla se nesmí měnit co půl roku, veřejnost je tím dezorientovaná a nám se veškeré plány a programy hroutí.“
Serióznost je pro přilákání silných partnerů základní podmínkou, zvláště v době, kdy je v obchodním prostředí mnoho nejistoty a obav.
Šou je bezesporu základem úspěchu, bez spokojených diváků nemá formule 1 šanci. „Musíme se soustředit na formát závodního víkendu, typy okruhů, pravidla, předpisy a především umožnit předjíždění.“
Udržitelnost jde ruku v ruce s náklady. Pokud nebudou stáje hospodařit vyváženě, budou hrozit další odchody a vstup nových týmů rozhodně není snadný, proto volá di Montezemolo po prověření hospodaření s příjmy z prodeje autorských práv. „Dohoda Concorde Agreement platí do roku 2012, do té doby máme čas najít zlepšení.“
Stále se v médiích objevují informace o možném přestupu Alonsa do Ferrari. A di Montezemolo má zřejmě nekončící trpělivost na pravdivost takových spekulací odpovídat. „Máme dva jezdce, jeden vyhrál v roce 2007 titul, druhý ho téměř získal loni. S veškerým respektem vůči Alonsovi, jenž je vynikajícím pilotem, může nás potkat celá řada problémů, ale jezdecká sestava jím určitě nebude.“
V závěru rozhovoru se dotknul i tématu odcházejícího šéfa konkurenčního McLarenu Rona Dennise. Ital si Brita velmi cení, především za podporu sdružení týmů F1 FOTA, v jejímž čele stojí právě di Montezemolo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.