Podle italského deníku Gazzetta dello Sport bude v roce 2011 závodit dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso za Maranello. Oficiálně informace samozřejmě potvrzena není, ale sám prezident Ferrari di Montezemolo přiznal obdiv k výkonům a schopnostem jezdce.
Alonso v letošní sezoně prokázal, v čem je jeho hlavní síla a dal za pravdu Flaviovi Briatoremu, jenž v něm vidí hnací agregát týmu a jednu z nejdůležitějších přísad pro úspěch. Jezdec se po rozchodu s McLarenem vrátil k Renaultu a průměrný vůz dokázali do konce sezony zlepšit natolik, že s ním získal dvě vítězství.
„Máme smlouvu s Kimim a Felipem pro další dva roky, ale Alonso je skvělým pilotem a dvojnásobným šampionem. Je stále ještě mladý a času má dost,“ cituje italský deník prezidenta Ferrari a dodává, že mezi Ferrari a managementem jezdce došlo k podpisu předběžné smlouvy. Alonso má přestoupit do Maranella na konci roku 2010, ale pokud by se přece jen nakonec uvolnilo u Ferrari místo, může být spolupráce zahájena i dříve.
O hodnověrnosti informace můžeme sice pochybovat s ohledem na skutečnost, že právě Alonsa deník zvolil za nejlepšího jezdce roku 2008, ale na stranu druhou bývá Gazzetta dello Sport poměrně solidně informována o dění u Ferrari.
Alonso dostal cenu, přestože o titul nebojoval, především proto, že startoval s daleko méně soutěživým vozem a důslednou prací dokázal dostat na nejvyšší úroveň sebe i tým. Vždyť v posledních šesti závodech získal nejvíce bodů ze všech jezdců.
„Kdyby závodil za Ferrari, titul by byl jeho,“ uzavřel zdůvodnění deník.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.