Podle italského deníku Gazzetta dello Sport bude v roce 2011 závodit dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso za Maranello. Oficiálně informace samozřejmě potvrzena není, ale sám prezident Ferrari di Montezemolo přiznal obdiv k výkonům a schopnostem jezdce.
Alonso v letošní sezoně prokázal, v čem je jeho hlavní síla a dal za pravdu Flaviovi Briatoremu, jenž v něm vidí hnací agregát týmu a jednu z nejdůležitějších přísad pro úspěch. Jezdec se po rozchodu s McLarenem vrátil k Renaultu a průměrný vůz dokázali do konce sezony zlepšit natolik, že s ním získal dvě vítězství.
„Máme smlouvu s Kimim a Felipem pro další dva roky, ale Alonso je skvělým pilotem a dvojnásobným šampionem. Je stále ještě mladý a času má dost,“ cituje italský deník prezidenta Ferrari a dodává, že mezi Ferrari a managementem jezdce došlo k podpisu předběžné smlouvy. Alonso má přestoupit do Maranella na konci roku 2010, ale pokud by se přece jen nakonec uvolnilo u Ferrari místo, může být spolupráce zahájena i dříve.
O hodnověrnosti informace můžeme sice pochybovat s ohledem na skutečnost, že právě Alonsa deník zvolil za nejlepšího jezdce roku 2008, ale na stranu druhou bývá Gazzetta dello Sport poměrně solidně informována o dění u Ferrari.
Alonso dostal cenu, přestože o titul nebojoval, především proto, že startoval s daleko méně soutěživým vozem a důslednou prací dokázal dostat na nejvyšší úroveň sebe i tým. Vždyť v posledních šesti závodech získal nejvíce bodů ze všech jezdců.
„Kdyby závodil za Ferrari, titul by byl jeho,“ uzavřel zdůvodnění deník.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.