Portugalský okruh sklidil obdiv na testech od 15. prosince přítomných pilotů formule 1, ale majitelé hořekují nad současnou ekonomickou situací, která donutila stáje omezit testování. Náklady na certifikát pro F1 jsou velmi vysoké a návratnost v nedohlednu.
„Práci na této dráze jsem si opravdu žil, je to něco jako horská dráha. Při své práci vyjedu za celý rok na dva tři okruhy, takže to bylo opravdu příjemné zpestření,“ hodnotil nově zrekonstruovaný okruh testman McLarenu de la Rosa.
Jeho kolega Paffett si liboval v příjemném převýšení dráhy a přiznal, že díky měnícím se podmínkám nebylo vždy snadné najít ideální brzdný bod a ideální stopu. Celkově ji však zařadil mezi dráhy s extrémní výzvou.
Podobný názor měl i testman Ferrari Gene, jemuž také dělalo problémy malé pogumování nového povrchu. „Kdyby tam jezdilo šest týmů, bylo by pogumováno za jeden den, při dvou týmech bylo gumy na dráze málo a dost to klouzalo. Ale jinak bych popsal trať jako fantastickou.“
Ale nejen radost z Portugalska zaznívá. Ředitel okruhu Juan Alvarez přiznal, že má zatím rezervaci od týmů F1 na osm dní, přitom pro ziskovost dráhy je potřeba uskutečnit a proplatit dvacet dní testů stájí F1.
Finanční situaci by však měly zlepšit pronájmy okruhu i jiným seriálům, jako třeba FIA GT, Le Mans Series a zavítat na dráhu má i šampionát národů A1GP.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.