Portugalský okruh sklidil obdiv na testech od 15. prosince přítomných pilotů formule 1, ale majitelé hořekují nad současnou ekonomickou situací, která donutila stáje omezit testování. Náklady na certifikát pro F1 jsou velmi vysoké a návratnost v nedohlednu.
„Práci na této dráze jsem si opravdu žil, je to něco jako horská dráha. Při své práci vyjedu za celý rok na dva tři okruhy, takže to bylo opravdu příjemné zpestření,“ hodnotil nově zrekonstruovaný okruh testman McLarenu de la Rosa.
Jeho kolega Paffett si liboval v příjemném převýšení dráhy a přiznal, že díky měnícím se podmínkám nebylo vždy snadné najít ideální brzdný bod a ideální stopu. Celkově ji však zařadil mezi dráhy s extrémní výzvou.
Podobný názor měl i testman Ferrari Gene, jemuž také dělalo problémy malé pogumování nového povrchu. „Kdyby tam jezdilo šest týmů, bylo by pogumováno za jeden den, při dvou týmech bylo gumy na dráze málo a dost to klouzalo. Ale jinak bych popsal trať jako fantastickou.“
Ale nejen radost z Portugalska zaznívá. Ředitel okruhu Juan Alvarez přiznal, že má zatím rezervaci od týmů F1 na osm dní, přitom pro ziskovost dráhy je potřeba uskutečnit a proplatit dvacet dní testů stájí F1.
Finanční situaci by však měly zlepšit pronájmy okruhu i jiným seriálům, jako třeba FIA GT, Le Mans Series a zavítat na dráhu má i šampionát národů A1GP.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.