Tým z Brackley shání kupce sebe sama. Automobilka má snahu udržet své bývalé zaměstnance v kolotoči formule 1 a výkonný ředitel stáje Nick Fry potvrdil, že jednají s celou řadou zájemců.
„Od oznámení Hondy, že z formule 1 odchází, je o náš tým mezi potenciálními kupci velký zájem. Od té doby jsme s Ross Brawnem v neustálých jednáních se subjekty, které o tým projevily vážný zájem,“ uvedl aktuálně Fry, ovšem konkrétní být zatím dle svých slov s ohledem na průběh jednání nemůže.
Vše v továrně probíhá jako obvykle, dokončuje se příprava nového monopostu a podle Frye mají všichni enormní zájem být v Melbourne na startu.
Vůz, zatím stále ještě připravovaný jako RA109, se jeví ve velmi dobré formě, tvrdí pro změnu Rubens Barrichello, který až do konce letošní sezony hájil kokpit Hondy spolu s Jensonem Buttonem.
„Ross Brawn už dokáže využít data z našeho aerodynamického tunelu, což byl v posledních dvou letech náš největší problém. Jsem přesvědčen o tom, že je reálné být příští rok při kvalifikaci v Top10 a bojovat v závodě o body,“ prohlásil Brazilec, jenž navštívil před Vánocemi Brackley a povzbudil personál do tvrdé práce i přes nejistou budoucnost.
„U Ferrari jsem nedostal prostor, u Hondy to bylo OK, ale zase jsem neměl dost rychlé auto, to nové vypadá o hodně lépe, začínal jsem na hladkých pneumatikách a rád bych na nich také skončil. Rychlý jsem stejně jako v roce 1993 a s kondicí jsem na tom dnes ještě lépe!“
Rubens Barrichello by si přál setrvat v F1, ale pokud o něj nebude mít nový vlastník zájem, určitě ho uvidíme v jiném šampionátu. Jakmile se objevila zpráva o odchodu Hondy, okamžitě mu začali volat manažeři zastupující týmy mimo F1. Uvažoval by dokonce i o přestupu do IRL…
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.