Jihoafrická republika prostřednictvím společnosti Gauteng Motorsport Company potvrdila vážný zájem o návrat formule 1 na jih černého kontinentu. Přípravy nejsou jen ve fázi teorií, do Kyalami zavítal Charlie Whiting za FIA a Hermann Tilke, dvorní architekt F1.
„Jsme rádi, že jsme se do projektu GP Jižní Afriky pustili. Jsem přesvědčen, že nejde pouze o náš sen, ale přání celé Jižní Afriky. Společnost Gauteng má prostředky i možnosti a je nejvyšší čas, aby se špičkový formulový seriál vrátil do naší země,“ uvedl na tiskové konferenci včera předseda rady společnosti Mandla Nkomfe.
Vše směřuje k tomu, že bude místem pořádání případného závodu F1 znovu Kyalami, jež patří ve formuli 1 k pamětníkům její historie, Grand Prix zde hostovala už dvacetkrát. Debut proběhl v roce 1967 a šňůra čtrnácti závodů trvala až do roku 1980. Následující sezonu okruh z kalendáře vypadl, aby se o rok později F1 do Jižní Afriky na čtyři roky zase vrátila. Po následující šestileté pauze se uskutečnily v roce 1992 a 1993 poslední dva závody.
Dnes majitelé okruhu hostí závody A1GP a šampionát superbiků. Zatím není známo, zda půjde o rekonstrukci stávajícího a v podstatě do značné míry původního okruhu a nebo o stavbu kompletně nové závodní dráhy.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.