Jihoafrická republika prostřednictvím společnosti Gauteng Motorsport Company potvrdila vážný zájem o návrat formule 1 na jih černého kontinentu. Přípravy nejsou jen ve fázi teorií, do Kyalami zavítal Charlie Whiting za FIA a Hermann Tilke, dvorní architekt F1.
„Jsme rádi, že jsme se do projektu GP Jižní Afriky pustili. Jsem přesvědčen, že nejde pouze o náš sen, ale přání celé Jižní Afriky. Společnost Gauteng má prostředky i možnosti a je nejvyšší čas, aby se špičkový formulový seriál vrátil do naší země,“ uvedl na tiskové konferenci včera předseda rady společnosti Mandla Nkomfe.
Vše směřuje k tomu, že bude místem pořádání případného závodu F1 znovu Kyalami, jež patří ve formuli 1 k pamětníkům její historie, Grand Prix zde hostovala už dvacetkrát. Debut proběhl v roce 1967 a šňůra čtrnácti závodů trvala až do roku 1980. Následující sezonu okruh z kalendáře vypadl, aby se o rok později F1 do Jižní Afriky na čtyři roky zase vrátila. Po následující šestileté pauze se uskutečnily v roce 1992 a 1993 poslední dva závody.
Dnes majitelé okruhu hostí závody A1GP a šampionát superbiků. Zatím není známo, zda půjde o rekonstrukci stávajícího a v podstatě do značné míry původního okruhu a nebo o stavbu kompletně nové závodní dráhy.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.