JEREZ - 4. DEN; Sebastien Buemi i dnes nejlepším časem prokázal, že minimálně rychlostí do formule 1 patří. Opětovně i dnes obsadily první dvě příčky tabulky vozy Toro Rosso. Ve druhém monopostu se objevil znovu Sato.
Oba jezdci, snažící se zaujmout vedení týmu a získat pro příští rok angažmá závodního pilota, zajeli své maximum před obědem, kdy je dráha v tuto roční dobu nejrychlejší. Monoposty z Faenzy se ukázaly v Jerezu ve výborném světle a okupovaly nejvyšší příčky po všechny tři dny.
Třetí nejlepší čas si připsal Kovalainen s upraveným vozem podle předpisů pro příští sezonu. Fin se věnoval práci na aerodynamice a nastavení. Jeho týmový kolega de la Rosa pracoval se zařízením KERS, ale dokončil pouze 47 kol s až osmým časem.
Za Kovalainenem se umístili šampion z roku 2007 Raikkonen a do kokpitu se navrátivší Massa. Následoval Alonso, jenž byl s průběhem testů spokojen, především s množstvím kilometrů, které se Renaultu podařilo ujet bez nejmenších technických problémů. Jejich úsilí bylo zaměřeno na chování slicků.
Desítku uzavřeli Rosberg, zmíněný de la Rosa a dvojice BMW Sauberu Kubica a Klien, kteří pracovali s upravenou aerodynamikou vozu a věnovali se zařízení KERS.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.