JEREZ - 4. DEN; Sebastien Buemi i dnes nejlepším časem prokázal, že minimálně rychlostí do formule 1 patří. Opětovně i dnes obsadily první dvě příčky tabulky vozy Toro Rosso. Ve druhém monopostu se objevil znovu Sato.
Oba jezdci, snažící se zaujmout vedení týmu a získat pro příští rok angažmá závodního pilota, zajeli své maximum před obědem, kdy je dráha v tuto roční dobu nejrychlejší. Monoposty z Faenzy se ukázaly v Jerezu ve výborném světle a okupovaly nejvyšší příčky po všechny tři dny.
Třetí nejlepší čas si připsal Kovalainen s upraveným vozem podle předpisů pro příští sezonu. Fin se věnoval práci na aerodynamice a nastavení. Jeho týmový kolega de la Rosa pracoval se zařízením KERS, ale dokončil pouze 47 kol s až osmým časem.
Za Kovalainenem se umístili šampion z roku 2007 Raikkonen a do kokpitu se navrátivší Massa. Následoval Alonso, jenž byl s průběhem testů spokojen, především s množstvím kilometrů, které se Renaultu podařilo ujet bez nejmenších technických problémů. Jejich úsilí bylo zaměřeno na chování slicků.
Desítku uzavřeli Rosberg, zmíněný de la Rosa a dvojice BMW Sauberu Kubica a Klien, kteří pracovali s upravenou aerodynamikou vozu a věnovali se zařízení KERS.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.