Valentino Rossi, multinásobný šampion královské třídy motocyklů, upřesnil své představy o budoucí kariéře. S motocykly skončí, pak chce závodit ve formuli 1 a nakonec se vidí na tratích světových rally. Ambiciózní, ale podle některých odborníků reálné.
„V roce 2011 by mohla být ta správná chvíle na rekapitulaci a zhodnocení nyní nereálných možností. Z nich je na prvním místě určitě formule 1,“ uvedl italský fenomén dvou kol pro Corriere dello Sport.
Není to ale tak dávno, co Rossi nadšeně hovořil o rally a nakonec se i aktuálně připravuje k dalšímu svému startu v seriálu WRC. Nicméně ani na F1 nezapomněl a před krátkým časem znovu usedl do kokpitu Ferrari.
„Na rally mám ještě relativně dost času, ale jako 35letý budu mít na formuli 1 poslední šanci. Později by to už určitě nešlo.“
Odhad roků vhodných pro vstup do boxů F1 v pozici závodního jezdce je však trochu diskutabilní. Vezměme si loučícího se Coultharda, přežívajícího Fisichellu a doufajícího Barrichella. Věková hranice pro odchod do “Grand Prix F1 důchodu“ se stále snižuje.
Z tohoto pohledu již zřejmě Rossi svoji příležitost dva roky zpět propásl, ale kdo ví. Možná ještě příležitost dostane, při testech s Ferrari v Mugellu byl nesporně konkurenceschopným...
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.