Dnešní den přinesl velmi zajímavou novinku na scéně formule 1. Ačkoliv možnost zákaznických šasi stále není kladně dořešena, Red Bull znovu vlastní kompletně dvě stáje F1. Bývalý jezdec Gerhard Berger je coby vlastník mimo hru.
Red Bull a Berger Motorsport, vlastnící od roku 2006 po 50% stáje Toro Rosso, dnes oznámili opětovné převzetí týmu z Faenzy společností vyrábějící energetické nápoje. Přitom tomu není tak dlouho, co zakladatel a majitel Didi Mateschitz prohlásil, že svých 50% akcií Toro Rosso bude v roce 2009 prodávat.
„Jsem moc rád, že jsem mohl podporovat Didiho, který se ve formuli 1 tak intenzívně angažuje a při reorganizaci týmu efektivně využívat moje znalosti a zkušenosti. Ale to, že jeden z partnerů kompletně financuje společný projekt, může mít význam pouze v počáteční fázi přeměny. A ta už nyní skončila," uvedl v tiskovém prohlášení Gerhard Berger.
Monoposty Toro Rosso patřily ve druhé části sezony k nejrychlejším vozům a především zásluhou mladé hvězdy juniorského programu býků Vettela si zajistila italská stáj šesté místo v Poháru konstruktérů, dokonce před papírově silnějším bratrským týmem Red Bull.
„Jsem enormně vděčný Gerhardovi za jeho přínos. Společně jsme z Toro Rosso udělali tým, který směřuje vzhůru a dojíždí na bodovaných pozicích," prohlásil Dietrich Mateschitz a dodal, že jeho společnost bude provozovat Toro Rosso dál už jen sama. Logistikou bude ale i nadále pověřena společnost Berger Logistik.
Co vlastně signalizuje tato nečekaná změna? Došlo k narušení dlouholetého úzkého přátelství Gerharda Bergera a Dietricha Mateschitze? Jedná se o důsledek ekonomické situace? Ani jedna z možností se nejeví moc pravděpodobnou, zvláště pak když jde stáj nahoru a jistě je o ni větší zájem mezi sponzory či partnery, než když uzavírala startovní pole.
Další příčinou nastalé změny může být nesouhlas Gerharda Bergera se směrem, kterým se F1 vydává a neodsouhlasené používání zákaznických šasi. Být zároveň konstruktérem vlastního monopostu provoz týmu neúměrně prodražuje.
A závěrem je zde i možnost zmiňovaného prodeje Toro Rosso. Ne každý se rád o svůj majetek dělí s někým dalším, navíc pokud mají obě strany 50%. Je proto poměrně pravděpodobné, že pro výhodnější prodej a lepší zisk z transakce je vhodnější nabízet celých 100% týmu…
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.