Dnešní den přinesl velmi zajímavou novinku na scéně formule 1. Ačkoliv možnost zákaznických šasi stále není kladně dořešena, Red Bull znovu vlastní kompletně dvě stáje F1. Bývalý jezdec Gerhard Berger je coby vlastník mimo hru.
Red Bull a Berger Motorsport, vlastnící od roku 2006 po 50% stáje Toro Rosso, dnes oznámili opětovné převzetí týmu z Faenzy společností vyrábějící energetické nápoje. Přitom tomu není tak dlouho, co zakladatel a majitel Didi Mateschitz prohlásil, že svých 50% akcií Toro Rosso bude v roce 2009 prodávat.
„Jsem moc rád, že jsem mohl podporovat Didiho, který se ve formuli 1 tak intenzívně angažuje a při reorganizaci týmu efektivně využívat moje znalosti a zkušenosti. Ale to, že jeden z partnerů kompletně financuje společný projekt, může mít význam pouze v počáteční fázi přeměny. A ta už nyní skončila," uvedl v tiskovém prohlášení Gerhard Berger.
Monoposty Toro Rosso patřily ve druhé části sezony k nejrychlejším vozům a především zásluhou mladé hvězdy juniorského programu býků Vettela si zajistila italská stáj šesté místo v Poháru konstruktérů, dokonce před papírově silnějším bratrským týmem Red Bull.
„Jsem enormně vděčný Gerhardovi za jeho přínos. Společně jsme z Toro Rosso udělali tým, který směřuje vzhůru a dojíždí na bodovaných pozicích," prohlásil Dietrich Mateschitz a dodal, že jeho společnost bude provozovat Toro Rosso dál už jen sama. Logistikou bude ale i nadále pověřena společnost Berger Logistik.
Co vlastně signalizuje tato nečekaná změna? Došlo k narušení dlouholetého úzkého přátelství Gerharda Bergera a Dietricha Mateschitze? Jedná se o důsledek ekonomické situace? Ani jedna z možností se nejeví moc pravděpodobnou, zvláště pak když jde stáj nahoru a jistě je o ni větší zájem mezi sponzory či partnery, než když uzavírala startovní pole.
Další příčinou nastalé změny může být nesouhlas Gerharda Bergera se směrem, kterým se F1 vydává a neodsouhlasené používání zákaznických šasi. Být zároveň konstruktérem vlastního monopostu provoz týmu neúměrně prodražuje.
A závěrem je zde i možnost zmiňovaného prodeje Toro Rosso. Ne každý se rád o svůj majetek dělí s někým dalším, navíc pokud mají obě strany 50%. Je proto poměrně pravděpodobné, že pro výhodnější prodej a lepší zisk z transakce je vhodnější nabízet celých 100% týmu…
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.