Dnešní den přinesl velmi zajímavou novinku na scéně formule 1. Ačkoliv možnost zákaznických šasi stále není kladně dořešena, Red Bull znovu vlastní kompletně dvě stáje F1. Bývalý jezdec Gerhard Berger je coby vlastník mimo hru.
Red Bull a Berger Motorsport, vlastnící od roku 2006 po 50% stáje Toro Rosso, dnes oznámili opětovné převzetí týmu z Faenzy společností vyrábějící energetické nápoje. Přitom tomu není tak dlouho, co zakladatel a majitel Didi Mateschitz prohlásil, že svých 50% akcií Toro Rosso bude v roce 2009 prodávat.
„Jsem moc rád, že jsem mohl podporovat Didiho, který se ve formuli 1 tak intenzívně angažuje a při reorganizaci týmu efektivně využívat moje znalosti a zkušenosti. Ale to, že jeden z partnerů kompletně financuje společný projekt, může mít význam pouze v počáteční fázi přeměny. A ta už nyní skončila," uvedl v tiskovém prohlášení Gerhard Berger.
Monoposty Toro Rosso patřily ve druhé části sezony k nejrychlejším vozům a především zásluhou mladé hvězdy juniorského programu býků Vettela si zajistila italská stáj šesté místo v Poháru konstruktérů, dokonce před papírově silnějším bratrským týmem Red Bull.
„Jsem enormně vděčný Gerhardovi za jeho přínos. Společně jsme z Toro Rosso udělali tým, který směřuje vzhůru a dojíždí na bodovaných pozicích," prohlásil Dietrich Mateschitz a dodal, že jeho společnost bude provozovat Toro Rosso dál už jen sama. Logistikou bude ale i nadále pověřena společnost Berger Logistik.
Co vlastně signalizuje tato nečekaná změna? Došlo k narušení dlouholetého úzkého přátelství Gerharda Bergera a Dietricha Mateschitze? Jedná se o důsledek ekonomické situace? Ani jedna z možností se nejeví moc pravděpodobnou, zvláště pak když jde stáj nahoru a jistě je o ni větší zájem mezi sponzory či partnery, než když uzavírala startovní pole.
Další příčinou nastalé změny může být nesouhlas Gerharda Bergera se směrem, kterým se F1 vydává a neodsouhlasené používání zákaznických šasi. Být zároveň konstruktérem vlastního monopostu provoz týmu neúměrně prodražuje.
A závěrem je zde i možnost zmiňovaného prodeje Toro Rosso. Ne každý se rád o svůj majetek dělí s někým dalším, navíc pokud mají obě strany 50%. Je proto poměrně pravděpodobné, že pro výhodnější prodej a lepší zisk z transakce je vhodnější nabízet celých 100% týmu…
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.