Teorie novinky ve formuli 1 je již obecně známou, ale jak vypadá použití systému pro druhotné využití energie v praxi? Jedním z jezdců, kteří si již vůz s KERS vyzkoušeli, je i testman Hondy Christian Klien.
KERS je zařízení, které akumuluje energii vznikající při brždění, jezdec ji pak může v příhodnou chvíli využít jako dodatečný bonus pro zvýšení výkonu.
„Na něco víc jak šest sekund dostaneme po stisknutí tlačítka na volantu další výkon v hodnotě asi 60 kilowatů,“ vysvětlil něco více ze zákulisí přípravy nového systému Rakušan.
Kdy se však tlačítko pro zvýšení výkonu použije? „Přirozeně se bude dodatečná energie využívat hlavně pro předjetí soupeře nebo naopak pro obranu pozice před útokem.“
Pokud si někdo představuje použití tak, že se předjíždějící a předjížděný dostanou na stejnou úroveň a pak teprve stisknou tlačítko, Klien ho vyvede z omylu.
„Pro ideální využití bonusové energie musíme stisknout tlačítko co nejdříve na výjezdu ze zatáčky před dlouhou rovinkou, neboť na ní pak dosáhneme vysoké rychlosti. Většinou se tak děje na třetím rychlostním stupni, v tom okamžiku nám totiž těch nevelkých 60 kW skutečně pomůže.“
Příprava systému je stále v počátcích, některé stáje tvrdí, že vyjedou do sezony bez něj, ale jisté je to, že se bez něj dlouhodobě neobejdou.
Cílem je připravit maximálně spolehlivý a co nejlehčí systém. A zmíněné dva faktory jsou v danou chvíli pro jeho úspěšné použití alfou a omegou…
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.