Teorie novinky ve formuli 1 je již obecně známou, ale jak vypadá použití systému pro druhotné využití energie v praxi? Jedním z jezdců, kteří si již vůz s KERS vyzkoušeli, je i testman Hondy Christian Klien.
KERS je zařízení, které akumuluje energii vznikající při brždění, jezdec ji pak může v příhodnou chvíli využít jako dodatečný bonus pro zvýšení výkonu.
„Na něco víc jak šest sekund dostaneme po stisknutí tlačítka na volantu další výkon v hodnotě asi 60 kilowatů,“ vysvětlil něco více ze zákulisí přípravy nového systému Rakušan.
Kdy se však tlačítko pro zvýšení výkonu použije? „Přirozeně se bude dodatečná energie využívat hlavně pro předjetí soupeře nebo naopak pro obranu pozice před útokem.“
Pokud si někdo představuje použití tak, že se předjíždějící a předjížděný dostanou na stejnou úroveň a pak teprve stisknou tlačítko, Klien ho vyvede z omylu.
„Pro ideální využití bonusové energie musíme stisknout tlačítko co nejdříve na výjezdu ze zatáčky před dlouhou rovinkou, neboť na ní pak dosáhneme vysoké rychlosti. Většinou se tak děje na třetím rychlostním stupni, v tom okamžiku nám totiž těch nevelkých 60 kW skutečně pomůže.“
Příprava systému je stále v počátcích, některé stáje tvrdí, že vyjedou do sezony bez něj, ale jisté je to, že se bez něj dlouhodobě neobejdou.
Cílem je připravit maximálně spolehlivý a co nejlehčí systém. A zmíněné dva faktory jsou v danou chvíli pro jeho úspěšné použití alfou a omegou…
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.