Teorie novinky ve formuli 1 je již obecně známou, ale jak vypadá použití systému pro druhotné využití energie v praxi? Jedním z jezdců, kteří si již vůz s KERS vyzkoušeli, je i testman Hondy Christian Klien.
KERS je zařízení, které akumuluje energii vznikající při brždění, jezdec ji pak může v příhodnou chvíli využít jako dodatečný bonus pro zvýšení výkonu.
„Na něco víc jak šest sekund dostaneme po stisknutí tlačítka na volantu další výkon v hodnotě asi 60 kilowatů,“ vysvětlil něco více ze zákulisí přípravy nového systému Rakušan.
Kdy se však tlačítko pro zvýšení výkonu použije? „Přirozeně se bude dodatečná energie využívat hlavně pro předjetí soupeře nebo naopak pro obranu pozice před útokem.“
Pokud si někdo představuje použití tak, že se předjíždějící a předjížděný dostanou na stejnou úroveň a pak teprve stisknou tlačítko, Klien ho vyvede z omylu.
„Pro ideální využití bonusové energie musíme stisknout tlačítko co nejdříve na výjezdu ze zatáčky před dlouhou rovinkou, neboť na ní pak dosáhneme vysoké rychlosti. Většinou se tak děje na třetím rychlostním stupni, v tom okamžiku nám totiž těch nevelkých 60 kW skutečně pomůže.“
Příprava systému je stále v počátcích, některé stáje tvrdí, že vyjedou do sezony bez něj, ale jisté je to, že se bez něj dlouhodobě neobejdou.
Cílem je připravit maximálně spolehlivý a co nejlehčí systém. A zmíněné dva faktory jsou v danou chvíli pro jeho úspěšné použití alfou a omegou…
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.