Renault bojoval v roce 2005 a 2006 úspěšně o titul, ale o rok později se ze špičky vytratil. Co přivedlo stáj z Enstone znovu na vítěznou cestu? Ital v čele prozradil dvě základní příčiny propadu a vzkázal soupeřům, aby Renault v žádné případě nepodceňovali.
Tovární tým Renaultu má k dispozici vše a pokroky jsou natolik výrazné, že se už příští rok mohou znovu bít o titul. „Vrátili jsme se, jsme zase ve formě a naše práce nese výsledky. V roce 2005 Ferrari také nevyhrávalo a o rok později tomu bylo zcela jinak. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je v F1 neuvěřitelně tenká,“ uvedl šéf týmu.
Aby mohli reagovat na nastalou krizi v roce 2007, museli pochopit její příčiny, což trvalo celých dlouhých pět měsíců. „Až potom jsme porozuměli, přestavěli aerodynamický tunel a najali nové mladé lidi, hladové po úspěchu.“
Jako druhou příčinu kromě nefungující aerodynamiky označil Briatore oblast motoru. Ale zde byl hlavní chybou experiment FIA. „Když zmrazili motory, propustili jsme 80 lidí a nemyslím si, že ostatní udělali totéž. FIA nechala jistý prostor pro modernizaci a zlepšení, to zmrazení mělo smysl, ale jeho provedení dobré nebylo a my jeho striktním dodržením chybovali.“
S jezdeckou sestavou pro příští sezonu je Flavio spokojen. S Alonsem jednali po celý rok a když šla forma vozu nahoru, byla jednání stále optimističtější. Nakonec setrval v závodním voze i Piquet, což bylo možná překvapení.
„S druhým jezdcem jsem při setrvání Fernanda mohli experimentovat, ale Grosjean je ještě mladý a v GP2 udělal až příliš chyb.“
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.