Renault bojoval v roce 2005 a 2006 úspěšně o titul, ale o rok později se ze špičky vytratil. Co přivedlo stáj z Enstone znovu na vítěznou cestu? Ital v čele prozradil dvě základní příčiny propadu a vzkázal soupeřům, aby Renault v žádné případě nepodceňovali.
Tovární tým Renaultu má k dispozici vše a pokroky jsou natolik výrazné, že se už příští rok mohou znovu bít o titul. „Vrátili jsme se, jsme zase ve formě a naše práce nese výsledky. V roce 2005 Ferrari také nevyhrávalo a o rok později tomu bylo zcela jinak. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je v F1 neuvěřitelně tenká,“ uvedl šéf týmu.
Aby mohli reagovat na nastalou krizi v roce 2007, museli pochopit její příčiny, což trvalo celých dlouhých pět měsíců. „Až potom jsme porozuměli, přestavěli aerodynamický tunel a najali nové mladé lidi, hladové po úspěchu.“
Jako druhou příčinu kromě nefungující aerodynamiky označil Briatore oblast motoru. Ale zde byl hlavní chybou experiment FIA. „Když zmrazili motory, propustili jsme 80 lidí a nemyslím si, že ostatní udělali totéž. FIA nechala jistý prostor pro modernizaci a zlepšení, to zmrazení mělo smysl, ale jeho provedení dobré nebylo a my jeho striktním dodržením chybovali.“
S jezdeckou sestavou pro příští sezonu je Flavio spokojen. S Alonsem jednali po celý rok a když šla forma vozu nahoru, byla jednání stále optimističtější. Nakonec setrval v závodním voze i Piquet, což bylo možná překvapení.
„S druhým jezdcem jsem při setrvání Fernanda mohli experimentovat, ale Grosjean je ještě mladý a v GP2 udělal až příliš chyb.“
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.