Renault bojoval v roce 2005 a 2006 úspěšně o titul, ale o rok později se ze špičky vytratil. Co přivedlo stáj z Enstone znovu na vítěznou cestu? Ital v čele prozradil dvě základní příčiny propadu a vzkázal soupeřům, aby Renault v žádné případě nepodceňovali.
Tovární tým Renaultu má k dispozici vše a pokroky jsou natolik výrazné, že se už příští rok mohou znovu bít o titul. „Vrátili jsme se, jsme zase ve formě a naše práce nese výsledky. V roce 2005 Ferrari také nevyhrávalo a o rok později tomu bylo zcela jinak. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je v F1 neuvěřitelně tenká,“ uvedl šéf týmu.
Aby mohli reagovat na nastalou krizi v roce 2007, museli pochopit její příčiny, což trvalo celých dlouhých pět měsíců. „Až potom jsme porozuměli, přestavěli aerodynamický tunel a najali nové mladé lidi, hladové po úspěchu.“
Jako druhou příčinu kromě nefungující aerodynamiky označil Briatore oblast motoru. Ale zde byl hlavní chybou experiment FIA. „Když zmrazili motory, propustili jsme 80 lidí a nemyslím si, že ostatní udělali totéž. FIA nechala jistý prostor pro modernizaci a zlepšení, to zmrazení mělo smysl, ale jeho provedení dobré nebylo a my jeho striktním dodržením chybovali.“
S jezdeckou sestavou pro příští sezonu je Flavio spokojen. S Alonsem jednali po celý rok a když šla forma vozu nahoru, byla jednání stále optimističtější. Nakonec setrval v závodním voze i Piquet, což bylo možná překvapení.
„S druhým jezdcem jsem při setrvání Fernanda mohli experimentovat, ale Grosjean je ještě mladý a v GP2 udělal až příliš chyb.“
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.