Renault bojoval v roce 2005 a 2006 úspěšně o titul, ale o rok později se ze špičky vytratil. Co přivedlo stáj z Enstone znovu na vítěznou cestu? Ital v čele prozradil dvě základní příčiny propadu a vzkázal soupeřům, aby Renault v žádné případě nepodceňovali.
Tovární tým Renaultu má k dispozici vše a pokroky jsou natolik výrazné, že se už příští rok mohou znovu bít o titul. „Vrátili jsme se, jsme zase ve formě a naše práce nese výsledky. V roce 2005 Ferrari také nevyhrávalo a o rok později tomu bylo zcela jinak. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je v F1 neuvěřitelně tenká,“ uvedl šéf týmu.
Aby mohli reagovat na nastalou krizi v roce 2007, museli pochopit její příčiny, což trvalo celých dlouhých pět měsíců. „Až potom jsme porozuměli, přestavěli aerodynamický tunel a najali nové mladé lidi, hladové po úspěchu.“
Jako druhou příčinu kromě nefungující aerodynamiky označil Briatore oblast motoru. Ale zde byl hlavní chybou experiment FIA. „Když zmrazili motory, propustili jsme 80 lidí a nemyslím si, že ostatní udělali totéž. FIA nechala jistý prostor pro modernizaci a zlepšení, to zmrazení mělo smysl, ale jeho provedení dobré nebylo a my jeho striktním dodržením chybovali.“
S jezdeckou sestavou pro příští sezonu je Flavio spokojen. S Alonsem jednali po celý rok a když šla forma vozu nahoru, byla jednání stále optimističtější. Nakonec setrval v závodním voze i Piquet, což bylo možná překvapení.
„S druhým jezdcem jsem při setrvání Fernanda mohli experimentovat, ale Grosjean je ještě mladý a v GP2 udělal až příliš chyb.“
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.