Nesporně talentovaný Nico Rosberg je věrný stáji Williams, prostřednictvím které vstoupil do šampionátu Grand Prix F1. Jeho ambice však rozhodně naplněny nejsou a pokud se situace příští rok nezlepší, syn šampiona Keke Rosberga hodlá hledat konkurenceschopnější sedačku v jiném týmu.
„Už v Melbourne jsem tušil, že se na stupních vítězů nebudu moc často ukazovat,“ přiznává po sezoně 2008 Rosberg junior, který v Austrálii dojel senzačně druhý a druhé místo přidal i v chaotickém Singapuru.
Už na začátku sezony ale z testů stáj věděla, že soupeři nejsou nijak daleko za nimi a střed pole, kam patřil i Williams, je velmi vyrovnaný a rozhodují drobnosti.
A právě drobná zlepšení v průběhu sezony určovala výsledné umístění stájí v Poháru konstruktérů, kde stáj Franka Williamse a Patricka Heada propadla.
„Věděli jsme, že na špičkové týmy nestačíme, ale i BMW a později Renault byli později výrazně rychlejší. Hodně jim v tom pomáhalo silné a stabilní finanční zajištění. My jsme na větší pokroky zkrátka neměli.“
Po odchodu BMW z pozice dodavatele motorů to jde s Williamsem z kopce, což si uvědomuje i jezdec, který ukončil své působení v GP2 titulem šampiona a naprosto přesvědčivými výkony, ale pokud se má vrátit stáj z Grove mezi špičku, možná poslední šancí je rok 2009.
„Tak výrazné změny pravidel dávají možnost poskočit kupředu.“ Williams byl spolu s Hondou mezi prvními, kdo věnovali veškerou pozornost a prostředky do vývoje vozu pro nadcházející sezonu.
„Pokud se do poloviny příštího roku naše situace výrazně nezlepší, budu se muset poohlédnout kolem sebe. Musím také myslet na moji kariéru. Mám nějaké jiné možnosti, ale pokud jich nevyužiji, nabídky už znovu dostat nemusím,“ dodal ke své budoucnosti Nico.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.