Nesporně talentovaný Nico Rosberg je věrný stáji Williams, prostřednictvím které vstoupil do šampionátu Grand Prix F1. Jeho ambice však rozhodně naplněny nejsou a pokud se situace příští rok nezlepší, syn šampiona Keke Rosberga hodlá hledat konkurenceschopnější sedačku v jiném týmu.
„Už v Melbourne jsem tušil, že se na stupních vítězů nebudu moc často ukazovat,“ přiznává po sezoně 2008 Rosberg junior, který v Austrálii dojel senzačně druhý a druhé místo přidal i v chaotickém Singapuru.
Už na začátku sezony ale z testů stáj věděla, že soupeři nejsou nijak daleko za nimi a střed pole, kam patřil i Williams, je velmi vyrovnaný a rozhodují drobnosti.
A právě drobná zlepšení v průběhu sezony určovala výsledné umístění stájí v Poháru konstruktérů, kde stáj Franka Williamse a Patricka Heada propadla.
„Věděli jsme, že na špičkové týmy nestačíme, ale i BMW a později Renault byli později výrazně rychlejší. Hodně jim v tom pomáhalo silné a stabilní finanční zajištění. My jsme na větší pokroky zkrátka neměli.“
Po odchodu BMW z pozice dodavatele motorů to jde s Williamsem z kopce, což si uvědomuje i jezdec, který ukončil své působení v GP2 titulem šampiona a naprosto přesvědčivými výkony, ale pokud se má vrátit stáj z Grove mezi špičku, možná poslední šancí je rok 2009.
„Tak výrazné změny pravidel dávají možnost poskočit kupředu.“ Williams byl spolu s Hondou mezi prvními, kdo věnovali veškerou pozornost a prostředky do vývoje vozu pro nadcházející sezonu.
„Pokud se do poloviny příštího roku naše situace výrazně nezlepší, budu se muset poohlédnout kolem sebe. Musím také myslet na moji kariéru. Mám nějaké jiné možnosti, ale pokud jich nevyužiji, nabídky už znovu dostat nemusím,“ dodal ke své budoucnosti Nico.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.