BRAZÍLIE – KVALIFIKACE; Domácí pilot ve službách Ferrari udělal pro zisk titulu maximum a patří mu pole position. Hamilton ve finále kvalifikace nestačil, ale definitivní odpověď na formu dá až zítřejší závod a množství paliva v nádržích. Double Ferrari překazila nečekaně Toyota Trulliho.
První část kvalifikace nepřinesla v teplých slunečných podmínkách žádný překvapivý výsledek. Nejpomalejší čas předvedli piloti Force India s odstupem půl vteřiny. Lepší pozici si vyjel Fisichella, poslední místo na startu připadlo Sutilovi. Před nimi bude startovat Rosberg, pro kterého je brazilské působení dalším velkým zklamáním, když prohrál i interní týmový duel s Nakajimou. Mezi oba se zařadil Button, jenž však vůz odstavil na dráze a do boxů se vydal pěšky. Opětovně zabojoval Barrichello, jenž si s nekonkurenceschopnou Hondou na domácí trati vybojoval postup. Nejlepší časy patřily favorizovaným jezdcům Ferrari a McLarenu s Alonsem v závěsu.
Ve druhé části kvalifikace zajeli nejlepší časy hned v úvodu Hamilton s Massou na měkčích směsích a s rozdílem pouhých dvou setin vteřiny. Střed pole byl znovu velice vyrovnaný a o postupu do finále rozhodovaly tisíciny vteřiny. Nejlepšího času nakonec dosáhl Kovalainen, mezi něj a Hamiltona se zařadil dalším skvělým výkonem Vettel. Do finále nepostoupil Piquet, Webber, Kubica, Coulthard a Barrichello. I dnes se překvapivě v kvalifikaci dařilo lépe Heidfeldovi, než polskému jezdci stáje BMW a Kubica své zklamání příliš neskrýval. Domácímu Piquetovi unikl postup o pouhých 30 tisícin, na svého týmového kolegu Alonsa na devátém místě přitom ztratil jen 47 tisícin! Ze hry vypadly oba vozy Red Bull a papírově slabší Toro Rosso dostalo znovu oba monoposty do Top10.
S oběma vozy postoupil McLaren, Toro Rosso, Ferrari a Toyota, po jednom byly ve finále zastoupeny stáje BMW a Renault. Vettel dnes předváděl skvělou práci, která byla krásná i pro oko diváka. Mladý Němec neustále korigoval lehce nepokojný vůz, přesto z ideální stopy neuhnul ani o kousek. První letmé kolo vyhrál Massa, jenž byl nejlepší v obou prvních sektorech. Hamilton musel korigovat smyk a ztratil cenný čas. Ve třetím sektoru byl nejrychlejší Raikkonen, před kterého se však dostal překvapivě rychlý Trulli s Toyotou. Na dráhu dlouho nevyjel Bourdais.
Finále kvalifikace bylo skutečně napínavé. Massa nedokázal zopakovat svůj předchozí výkon na prvních dvou mezičasech, ale třetí zajel výborně a svůj perfektní čas ještě o něco zlepšil. Druhý v pořadí jezdil Hamilton, jenž od začátku tempu domácího jezdce nestačil, ale získal alespoň provizorní druhé místo. Ihned ho však překonal Raikkonen. Kovalainen se zařadil těsně za Hamiltona, ale všechny překvapil Trulli a kvalifikoval Toyotu do první řady! Alonso se po skvělých trénincích mezi špičku neprosadil, bude startovat ze třetí řady. Čtvrtá patří Vettelovi s Heidfeldem. Bourdais s pouze jediným pokusem nakonec překonal alespoň Glocka.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.