BRAZÍLIE – KVALIFIKACE; Domácí pilot ve službách Ferrari udělal pro zisk titulu maximum a patří mu pole position. Hamilton ve finále kvalifikace nestačil, ale definitivní odpověď na formu dá až zítřejší závod a množství paliva v nádržích. Double Ferrari překazila nečekaně Toyota Trulliho.
První část kvalifikace nepřinesla v teplých slunečných podmínkách žádný překvapivý výsledek. Nejpomalejší čas předvedli piloti Force India s odstupem půl vteřiny. Lepší pozici si vyjel Fisichella, poslední místo na startu připadlo Sutilovi. Před nimi bude startovat Rosberg, pro kterého je brazilské působení dalším velkým zklamáním, když prohrál i interní týmový duel s Nakajimou. Mezi oba se zařadil Button, jenž však vůz odstavil na dráze a do boxů se vydal pěšky. Opětovně zabojoval Barrichello, jenž si s nekonkurenceschopnou Hondou na domácí trati vybojoval postup. Nejlepší časy patřily favorizovaným jezdcům Ferrari a McLarenu s Alonsem v závěsu.
Ve druhé části kvalifikace zajeli nejlepší časy hned v úvodu Hamilton s Massou na měkčích směsích a s rozdílem pouhých dvou setin vteřiny. Střed pole byl znovu velice vyrovnaný a o postupu do finále rozhodovaly tisíciny vteřiny. Nejlepšího času nakonec dosáhl Kovalainen, mezi něj a Hamiltona se zařadil dalším skvělým výkonem Vettel. Do finále nepostoupil Piquet, Webber, Kubica, Coulthard a Barrichello. I dnes se překvapivě v kvalifikaci dařilo lépe Heidfeldovi, než polskému jezdci stáje BMW a Kubica své zklamání příliš neskrýval. Domácímu Piquetovi unikl postup o pouhých 30 tisícin, na svého týmového kolegu Alonsa na devátém místě přitom ztratil jen 47 tisícin! Ze hry vypadly oba vozy Red Bull a papírově slabší Toro Rosso dostalo znovu oba monoposty do Top10.
S oběma vozy postoupil McLaren, Toro Rosso, Ferrari a Toyota, po jednom byly ve finále zastoupeny stáje BMW a Renault. Vettel dnes předváděl skvělou práci, která byla krásná i pro oko diváka. Mladý Němec neustále korigoval lehce nepokojný vůz, přesto z ideální stopy neuhnul ani o kousek. První letmé kolo vyhrál Massa, jenž byl nejlepší v obou prvních sektorech. Hamilton musel korigovat smyk a ztratil cenný čas. Ve třetím sektoru byl nejrychlejší Raikkonen, před kterého se však dostal překvapivě rychlý Trulli s Toyotou. Na dráhu dlouho nevyjel Bourdais.
Finále kvalifikace bylo skutečně napínavé. Massa nedokázal zopakovat svůj předchozí výkon na prvních dvou mezičasech, ale třetí zajel výborně a svůj perfektní čas ještě o něco zlepšil. Druhý v pořadí jezdil Hamilton, jenž od začátku tempu domácího jezdce nestačil, ale získal alespoň provizorní druhé místo. Ihned ho však překonal Raikkonen. Kovalainen se zařadil těsně za Hamiltona, ale všechny překvapil Trulli a kvalifikoval Toyotu do první řady! Alonso se po skvělých trénincích mezi špičku neprosadil, bude startovat ze třetí řady. Čtvrtá patří Vettelovi s Heidfeldem. Bourdais s pouze jediným pokusem nakonec překonal alespoň Glocka.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.