Nelson Piquet junior si svoji debutovou sezonu ve formuli 1 představoval nesporně jinak. U Renaultu se první polovinu roku trápil a s jeho sedačkou jsou spojována také jiná jména. Naopak jeho příjmení se objevilo v souvislosti s Hondou.
Renault hledá dalšího Alonsa, tak by se dalo nazvat snažení týmu kolem Flavia Briatoreho, jenž současně vlastní agenturu zastupující sportovce, jezdce F1 nevyjímaje. V soukromém sektoru však není střet zájmů ničím nekalým.
Po Kovalainenovi dostal šanci Piquet, ale ani jeden se nedokázal prosadit natolik, aby si ho Briatore zavázal ještě před skončením sezony. Místo Piqueta by tedy mohl do monopostu v roce 2009 usedat jeden z dvojice současných testmanů di Grassi nebo Grosjean.
„Nevím co se stane a co mne čeká. Rozhodovat se bude Renault a možná se už i rozhodl. Mně ale zatím nikdo nic neřekl. Rozhodně jsem si první rok v F1 představoval jinak, ale určitě jsem se toho hodně naučil,“ uvedl Brazilec.
V paddocku okruhu v Sao Paulu se hovoří i o tom, že by mohl Piquet zamířit místo Barrichella do Hondy. Zájem na přestupu má mí sponzor japonské stáje Petrobras.
„Ano, slyšel jsem o tom. Není to tady tak velké, každý čeká na rozhodnutí druhého,“ dodal vicemistr šampionátu GP2 2006.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.