Kdeže slavné časy jsou, mohou vzpomínat de la Rosa, Badoer, Klien, Wurz a další testovací piloti. V ne tak dávných dobách musely špičkové stáje angažovat dva testmany, aby zvládly svůj program přípravy. S omezováním nákladů dochází k redukci testů a příští rok to bude ještě výraznější.
Skupina FOTA, sdružující zástupce startujících týmů, včera v Brazílii prodiskutovala názory na testy a došla ke společnému závěru. Testy se budou omezovat ještě více!
Počet testovacích kilometrů se sníží o třetinu ze současných 30 tisíc na 20 tisíc.
Před startem prvního závodu budou k dispozici pouze čtyři pevně dané termíny, v průběhu sezony šest. Pokud některý tým ušetří ze stanoveného limitu nějaké kilometry, může je využít po sezoně libovolně.
Žádný tým nesmí v příštím roce použít víc, jak 25 motorů. Podle výpočtů potřebných agregátů pro závody a na žolíka, zbude pro testy 11 motorů.
Před závodem se na dráze nebude smět v daném roce testovat. Dotkne se to především okruhů v Barceloně a Silverstone, kde se každoročně stáje během jara setkávaly. Definitivně odpadnou i tradiční testy v italské Monze těsně před závodem.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.