Dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso si poslední závod v Brazílii hodlá pořádně užít i přesto, že o titul nebojuje. Poslední závody ho naladily na dobrou notu a Španěl netají optimismus pro rok 2009.
Stále není jasné, ve které stáji bude příští sezonu působit, ale po oznámení dvojice u BMW je nanejvýš pravděpodobné, že setrvá u francouzského Renaultu.
„Myslím si, že příští týden,“ odpověděl Alonso na otázku, kdy bude o jeho budoucnosti známo více. Honda se netají tím, že by ráda rychlého jezdce angažovala, nicméně její současné kvality nejsou nejmenší zárukou budoucích úspěchů, a to ani s Ross Brawnem na pozici šéfa stáje.
V podstatě možnost přestupu do Hondy popírá i sám Alonso, když prohlásil: „V některých závodech nám chyběla rychlost, pak jsme se snažili příliš, zbytečně jsme riskovali a dělali chyby. Pak jsem dva závody vyhrál v ne nejlepším autě, což bylo super. Přesto ta letošní sezona určitě nepatří mezi mé nejlepší. Těším se proto na příští rok nejen kvůli novým pravidlům, ale věřím, že budu mít šanci znovu bojovat o titul mistra světa.“
Přes značné změny předpisů se totiž nedá předpokládat, že by Honda mohla během jediné zimy smazat obrovskou ztrátu, kterou na špičkové týmy má...
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.