ČÍNA – KVALIFIKACE; Vedoucí jezdec průběžného pořadí kontroloval situaci ve všech třech dílech kvalifikace nejlepším časem a rozhodující duel svedený s Raikkonenem vyhrál rozdílem 3 desetin. Massa startuje třetí, Kubica se nedostal ani do Top10 jeho mistrovské ambice jsou zřejmě u konce.
Počasí pro dnešní kvalifikaci nepřichystalo žádné dramatické podmínky, v čínském Šanghaji svítilo slunce a teplota dráhy vystoupila na 36°C. Prvním jezdcem na dráze byl Piquet, jehož čas však brzy překonali Glock a Vettel. Z favoritů vyjel první Massa, který s přehledem převzal první místo tabulky, Raikkonen nebyl avšak vůbec rychlý a musel vyjet ke druhému pokusu. Skvělou formu prezentoval Hamilton, svého soka ve Ferrari překonal o 0,5 vteřiny! Massa se snažil druhým pokusem o zlepšení, ale drobná chyba při brždění a vyjetí až za obrubník v dalším případě kvalitní čas zmařily. První dvě místa nakonec připadla McLarenům, když se za Hamiltona zařadil ještě Kovalainen, následoval Vettel, Alonso, Massa a Raikkonen s Piquetem. Dařilo se poměrně dobře Heidfeldovi, naopak jeho kolega z BMW Kubica měl problémy s přilnavostí v zatáčkách a rychlostí na dlouhých rovinkách. Až na poslední chvíli postoupil do druhé části 14. místem. Zabojoval i Barrichello, jenž po dlouhé době znovu zavítal do druhé části. Naopak Coulthard, Nakajima, Button, Sutil a Fisichella svoje vozy zaparkovali definitivně.
Ve druhé části srazil Raikkonen 7 desetin vteřiny a zajel lepší čas, než Hamiltonův předchozí vítězný. Avšak Kovalainen a následně Massa šli před úřadujícího šampiona. Kubica měl problémy při akceleraci na nejdelší rovinku na výsledném času se to přirozeně projevilo, bylo jasné, že Polák musí o postup do Top10 ještě tvrdě zabojovat. V samém závěru zlepšil čas Hamilton a znovu bral první místo. O postup do finále se pral jako lev Bourdais a skutečně se mu to i osmým časem podařilo. Naopak Piquet, Kubica, Glock, Barrichello a Rosberg nepostoupili. U Renaultu však s výkonem mladého Brazilce panovala spokojenost. V případě Kubicy se jedná o velice nepříjemnou skutečnost. Zatímco Heidfeld v kvalifikacích se trápící postoupil bez potíží, Polák standardně startující z čelních řad skončil předčasně. Pokud nepřinese zítřejší závod nečekané změny v pořadí, jeho mistrovským ambicím je zřejmě konec.
Jezdci McLarenu a Ferrari vyjeli k prvním měřeným letmým kolům na měkkých směsích, Bourdais naopak na tvrdší. Raikkonen zajel výborný čas a ujal se vedení, Hamilton i Massa jeli pomaleji, do čela šel ale Kovalainen. Na prvním mezičase v rozhodujícím letmém kole oslnil Hamilton, druhým mezičasem Raikkonen zlepšil svůj průběžný čas, ale Brit měl už v tu chvíli náskok 4 desetin. Fin se však nevzdal a v posledním sektoru stáhl tři desetiny proti předchozímu nejlepšímu času se jmenovkou Kovalainen. Vedoucí jezdec průběžného pořadí však neměl dnes přemožitele a nakrátko prvního úřadujícího šampiona v cíli kola porazil o 3 desetiny vteřiny. Massa nedokázal promluvit do boje o pole position srovnatelným časem a musel se spokojit až se třetí pozicí. Alonso znovu dokázal, že jako on sám, tak Renault jsou v závěru šampionátu při chuti a dostávají se do bývalé formy. Třetí řada patří Kovalainenovi a Webberovi, jenž v dnešním klání rozdrtil svého kolegu Coultharda rozdílem dvou tříd – částí kvalifikace. Závěr Top10 na startu obsadí Heidfeld, Vettel, Trulli a Bourdais.
Zítřejší závod může rozhodnout o titulu mistra světa, po dnešní kvalifikaci k němu má blíže znovu Lewis Hamilton z týmu McLaren Mercedes, ale již několikrát jsme jen v letošní sezoně viděli, jak je postavení na startu pro výsledek v cíli nespolehlivým ukazatelem. Opět je nezodpovězenou otázkou množství paliva v nádržích jednotlivých monopostů, více bude jasné v zítřejším závodě, který startuje v 9:00 našeho času.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.