ČÍNA – KVALIFIKACE; Vedoucí jezdec průběžného pořadí kontroloval situaci ve všech třech dílech kvalifikace nejlepším časem a rozhodující duel svedený s Raikkonenem vyhrál rozdílem 3 desetin. Massa startuje třetí, Kubica se nedostal ani do Top10 jeho mistrovské ambice jsou zřejmě u konce.
Počasí pro dnešní kvalifikaci nepřichystalo žádné dramatické podmínky, v čínském Šanghaji svítilo slunce a teplota dráhy vystoupila na 36°C. Prvním jezdcem na dráze byl Piquet, jehož čas však brzy překonali Glock a Vettel. Z favoritů vyjel první Massa, který s přehledem převzal první místo tabulky, Raikkonen nebyl avšak vůbec rychlý a musel vyjet ke druhému pokusu. Skvělou formu prezentoval Hamilton, svého soka ve Ferrari překonal o 0,5 vteřiny! Massa se snažil druhým pokusem o zlepšení, ale drobná chyba při brždění a vyjetí až za obrubník v dalším případě kvalitní čas zmařily. První dvě místa nakonec připadla McLarenům, když se za Hamiltona zařadil ještě Kovalainen, následoval Vettel, Alonso, Massa a Raikkonen s Piquetem. Dařilo se poměrně dobře Heidfeldovi, naopak jeho kolega z BMW Kubica měl problémy s přilnavostí v zatáčkách a rychlostí na dlouhých rovinkách. Až na poslední chvíli postoupil do druhé části 14. místem. Zabojoval i Barrichello, jenž po dlouhé době znovu zavítal do druhé části. Naopak Coulthard, Nakajima, Button, Sutil a Fisichella svoje vozy zaparkovali definitivně.
Ve druhé části srazil Raikkonen 7 desetin vteřiny a zajel lepší čas, než Hamiltonův předchozí vítězný. Avšak Kovalainen a následně Massa šli před úřadujícího šampiona. Kubica měl problémy při akceleraci na nejdelší rovinku na výsledném času se to přirozeně projevilo, bylo jasné, že Polák musí o postup do Top10 ještě tvrdě zabojovat. V samém závěru zlepšil čas Hamilton a znovu bral první místo. O postup do finále se pral jako lev Bourdais a skutečně se mu to i osmým časem podařilo. Naopak Piquet, Kubica, Glock, Barrichello a Rosberg nepostoupili. U Renaultu však s výkonem mladého Brazilce panovala spokojenost. V případě Kubicy se jedná o velice nepříjemnou skutečnost. Zatímco Heidfeld v kvalifikacích se trápící postoupil bez potíží, Polák standardně startující z čelních řad skončil předčasně. Pokud nepřinese zítřejší závod nečekané změny v pořadí, jeho mistrovským ambicím je zřejmě konec.
Jezdci McLarenu a Ferrari vyjeli k prvním měřeným letmým kolům na měkkých směsích, Bourdais naopak na tvrdší. Raikkonen zajel výborný čas a ujal se vedení, Hamilton i Massa jeli pomaleji, do čela šel ale Kovalainen. Na prvním mezičase v rozhodujícím letmém kole oslnil Hamilton, druhým mezičasem Raikkonen zlepšil svůj průběžný čas, ale Brit měl už v tu chvíli náskok 4 desetin. Fin se však nevzdal a v posledním sektoru stáhl tři desetiny proti předchozímu nejlepšímu času se jmenovkou Kovalainen. Vedoucí jezdec průběžného pořadí však neměl dnes přemožitele a nakrátko prvního úřadujícího šampiona v cíli kola porazil o 3 desetiny vteřiny. Massa nedokázal promluvit do boje o pole position srovnatelným časem a musel se spokojit až se třetí pozicí. Alonso znovu dokázal, že jako on sám, tak Renault jsou v závěru šampionátu při chuti a dostávají se do bývalé formy. Třetí řada patří Kovalainenovi a Webberovi, jenž v dnešním klání rozdrtil svého kolegu Coultharda rozdílem dvou tříd – částí kvalifikace. Závěr Top10 na startu obsadí Heidfeld, Vettel, Trulli a Bourdais.
Zítřejší závod může rozhodnout o titulu mistra světa, po dnešní kvalifikaci k němu má blíže znovu Lewis Hamilton z týmu McLaren Mercedes, ale již několikrát jsme jen v letošní sezoně viděli, jak je postavení na startu pro výsledek v cíli nespolehlivým ukazatelem. Opět je nezodpovězenou otázkou množství paliva v nádržích jednotlivých monopostů, více bude jasné v zítřejším závodě, který startuje v 9:00 našeho času.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.