ČÍNA – KVALIFIKACE; Vedoucí jezdec průběžného pořadí kontroloval situaci ve všech třech dílech kvalifikace nejlepším časem a rozhodující duel svedený s Raikkonenem vyhrál rozdílem 3 desetin. Massa startuje třetí, Kubica se nedostal ani do Top10 jeho mistrovské ambice jsou zřejmě u konce.
Počasí pro dnešní kvalifikaci nepřichystalo žádné dramatické podmínky, v čínském Šanghaji svítilo slunce a teplota dráhy vystoupila na 36°C. Prvním jezdcem na dráze byl Piquet, jehož čas však brzy překonali Glock a Vettel. Z favoritů vyjel první Massa, který s přehledem převzal první místo tabulky, Raikkonen nebyl avšak vůbec rychlý a musel vyjet ke druhému pokusu. Skvělou formu prezentoval Hamilton, svého soka ve Ferrari překonal o 0,5 vteřiny! Massa se snažil druhým pokusem o zlepšení, ale drobná chyba při brždění a vyjetí až za obrubník v dalším případě kvalitní čas zmařily. První dvě místa nakonec připadla McLarenům, když se za Hamiltona zařadil ještě Kovalainen, následoval Vettel, Alonso, Massa a Raikkonen s Piquetem. Dařilo se poměrně dobře Heidfeldovi, naopak jeho kolega z BMW Kubica měl problémy s přilnavostí v zatáčkách a rychlostí na dlouhých rovinkách. Až na poslední chvíli postoupil do druhé části 14. místem. Zabojoval i Barrichello, jenž po dlouhé době znovu zavítal do druhé části. Naopak Coulthard, Nakajima, Button, Sutil a Fisichella svoje vozy zaparkovali definitivně.
Ve druhé části srazil Raikkonen 7 desetin vteřiny a zajel lepší čas, než Hamiltonův předchozí vítězný. Avšak Kovalainen a následně Massa šli před úřadujícího šampiona. Kubica měl problémy při akceleraci na nejdelší rovinku na výsledném času se to přirozeně projevilo, bylo jasné, že Polák musí o postup do Top10 ještě tvrdě zabojovat. V samém závěru zlepšil čas Hamilton a znovu bral první místo. O postup do finále se pral jako lev Bourdais a skutečně se mu to i osmým časem podařilo. Naopak Piquet, Kubica, Glock, Barrichello a Rosberg nepostoupili. U Renaultu však s výkonem mladého Brazilce panovala spokojenost. V případě Kubicy se jedná o velice nepříjemnou skutečnost. Zatímco Heidfeld v kvalifikacích se trápící postoupil bez potíží, Polák standardně startující z čelních řad skončil předčasně. Pokud nepřinese zítřejší závod nečekané změny v pořadí, jeho mistrovským ambicím je zřejmě konec.
Jezdci McLarenu a Ferrari vyjeli k prvním měřeným letmým kolům na měkkých směsích, Bourdais naopak na tvrdší. Raikkonen zajel výborný čas a ujal se vedení, Hamilton i Massa jeli pomaleji, do čela šel ale Kovalainen. Na prvním mezičase v rozhodujícím letmém kole oslnil Hamilton, druhým mezičasem Raikkonen zlepšil svůj průběžný čas, ale Brit měl už v tu chvíli náskok 4 desetin. Fin se však nevzdal a v posledním sektoru stáhl tři desetiny proti předchozímu nejlepšímu času se jmenovkou Kovalainen. Vedoucí jezdec průběžného pořadí však neměl dnes přemožitele a nakrátko prvního úřadujícího šampiona v cíli kola porazil o 3 desetiny vteřiny. Massa nedokázal promluvit do boje o pole position srovnatelným časem a musel se spokojit až se třetí pozicí. Alonso znovu dokázal, že jako on sám, tak Renault jsou v závěru šampionátu při chuti a dostávají se do bývalé formy. Třetí řada patří Kovalainenovi a Webberovi, jenž v dnešním klání rozdrtil svého kolegu Coultharda rozdílem dvou tříd – částí kvalifikace. Závěr Top10 na startu obsadí Heidfeld, Vettel, Trulli a Bourdais.
Zítřejší závod může rozhodnout o titulu mistra světa, po dnešní kvalifikaci k němu má blíže znovu Lewis Hamilton z týmu McLaren Mercedes, ale již několikrát jsme jen v letošní sezoně viděli, jak je postavení na startu pro výsledek v cíli nespolehlivým ukazatelem. Opět je nezodpovězenou otázkou množství paliva v nádržích jednotlivých monopostů, více bude jasné v zítřejším závodě, který startuje v 9:00 našeho času.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.