JAPONSKO – KVALIFIKACE; Hamilton vyhrál kvalifikační duel s Raikkonenem. Massa byl ve finále nečekaně pomalý, vsadilo Ferrari na jinou strategii? Osamocený Alonso v boji s Toyotami zatím úspěšný. Heidfeld se prezentoval dalším kvalifikačním neúspěchem.
Pro kvalifikační klání meteorologové předpovídali suché podmínky a skutečnost nebyla jiná. Prvním se na okruhu Fuji objevil domácí hrdina Nakajima. Úvodní díl nepřinesl žádné vzrušující okamžiky, pro Japonce potěšující výkon podal Timo Glock, jenž pokračoval ve výborných výkonech z volných tréninků a zajel s domácí Toyotou vůbec nejlepší čas. Za ním se seřadili loňský vítěz a vedoucí muž průběžného pořadí Hamilton, následovaný Massou, Raikkonenem, Kovalainenem, Alonsem a nečekaně rychlým Piquetem. Na druhé straně tabulky, na nepostupových místech, skončili Heidfeld, Barrichello, Button, Sutil a Fisichella. Další velmi špatný kvalifikační výkon pilota BMW zlepšuje skutečnost, že jeho často rychlejší týmový kolega Kubica se umístil v první části kvalifikace jen o dvě pozice lépe.
Raikkonen ve druhé části začal o půl vteřiny lepším časem a Massa ve druhém Ferrari šel ještě dál, svoje maximum zlepšil o 8 desetin vteřiny. Mezi oba se vklínil Hamilton s Kovalainenem. Piquet čekal na volnou trať dlouho a vsadil na jediný měřený čas. V prvních dvou mezičasech jel na hranici pátého místa, ale v posledním sektoru ztratil mnoho času a do finále nepostoupil. Posledním pokusem jezdců se pořadí na přelomu obou desítek měnilo. Mimo hru zůstali Coulthard, Piquet, Webber, Nakajima a Rosberg. Zatímco oba vozy Red Bull skončily, papírově slabší Toro Rosso se kvalifikovaly do finále.
Posledních deset minut rozhodovalo o postavení pilotů v pěti prvních řadách startovního roštu zítřejšího závodu. První čas postavil na provizorní pole position Raikkonena před Massou. Rychlým časem se prezentoval i Hamilton, Kovalainen a Kubica. Finálovým a zlepšeným časem si udržel pozici Raikkonen před Massou. Nezaváhal Hamilton, jenž se v závěru posunul na první pozici perfektně projetým druhým sektorem. Jeho týmový kolega Kovalainen se kvalifikoval na třetí pozici, když překonal znovu rychlého Alonsa. Až s pátým časem se musel spokojit se ztrátou čtyř desetin Felipe Massa. Brazilec ztratil ve druhém sektoru a podle všeho se zdá, že do zítřejšího závodu bude startovat s velmi těžkým vozem, který je však hodně rychlý na dlouhé cílové rovince.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.