JAPONSKO – KVALIFIKACE; Hamilton vyhrál kvalifikační duel s Raikkonenem. Massa byl ve finále nečekaně pomalý, vsadilo Ferrari na jinou strategii? Osamocený Alonso v boji s Toyotami zatím úspěšný. Heidfeld se prezentoval dalším kvalifikačním neúspěchem.
Pro kvalifikační klání meteorologové předpovídali suché podmínky a skutečnost nebyla jiná. Prvním se na okruhu Fuji objevil domácí hrdina Nakajima. Úvodní díl nepřinesl žádné vzrušující okamžiky, pro Japonce potěšující výkon podal Timo Glock, jenž pokračoval ve výborných výkonech z volných tréninků a zajel s domácí Toyotou vůbec nejlepší čas. Za ním se seřadili loňský vítěz a vedoucí muž průběžného pořadí Hamilton, následovaný Massou, Raikkonenem, Kovalainenem, Alonsem a nečekaně rychlým Piquetem. Na druhé straně tabulky, na nepostupových místech, skončili Heidfeld, Barrichello, Button, Sutil a Fisichella. Další velmi špatný kvalifikační výkon pilota BMW zlepšuje skutečnost, že jeho často rychlejší týmový kolega Kubica se umístil v první části kvalifikace jen o dvě pozice lépe.
Raikkonen ve druhé části začal o půl vteřiny lepším časem a Massa ve druhém Ferrari šel ještě dál, svoje maximum zlepšil o 8 desetin vteřiny. Mezi oba se vklínil Hamilton s Kovalainenem. Piquet čekal na volnou trať dlouho a vsadil na jediný měřený čas. V prvních dvou mezičasech jel na hranici pátého místa, ale v posledním sektoru ztratil mnoho času a do finále nepostoupil. Posledním pokusem jezdců se pořadí na přelomu obou desítek měnilo. Mimo hru zůstali Coulthard, Piquet, Webber, Nakajima a Rosberg. Zatímco oba vozy Red Bull skončily, papírově slabší Toro Rosso se kvalifikovaly do finále.
Posledních deset minut rozhodovalo o postavení pilotů v pěti prvních řadách startovního roštu zítřejšího závodu. První čas postavil na provizorní pole position Raikkonena před Massou. Rychlým časem se prezentoval i Hamilton, Kovalainen a Kubica. Finálovým a zlepšeným časem si udržel pozici Raikkonen před Massou. Nezaváhal Hamilton, jenž se v závěru posunul na první pozici perfektně projetým druhým sektorem. Jeho týmový kolega Kovalainen se kvalifikoval na třetí pozici, když překonal znovu rychlého Alonsa. Až s pátým časem se musel spokojit se ztrátou čtyř desetin Felipe Massa. Brazilec ztratil ve druhém sektoru a podle všeho se zdá, že do zítřejšího závodu bude startovat s velmi těžkým vozem, který je však hodně rychlý na dlouhé cílové rovince.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.