SINGAPUR – KVALIFIKACE; Hvězda Ferrari vybojovala důležité pole position bezchybnou a rychlou jízdou. Jeho konkurenti měli problémy a nerovnosti na dráze spolu s obrubníky jim činily daleko větší potíže. Hamilton těsně porazil Raikkonena a favoritům na titul tedy patří první řada.
Kvalifikace započala přesně dle časového rozpisu. Předpovědi meteorologů jezdce uklidnily, déšť nebyl očekáván a teplota povrchu dráhy dosáhla 30°. Fisichella měl problémy po veleném tréninku i v kvalifikaci. Dlouho čekal na opravený monopost, aby ho v prvním letmém kole očesal o přední spoiler. Potíže měl i Barrichello, kterého zbrzdil v letmém kole jeden z Renaultů v poslední zatáčce. Do druhé části nepostoupili Piquet, Bourdais, Barrichello, Sutil a Fisichella. Bourdaise zřejmě zpomalily technické potíže jeho vozu. Odstup Sutila od Barrichella byl vskutku velký a pro tým Force India určitě ne potěšující. Smykům se nevyhnuli Alonso a Rosberg. Nejlepšího času dosáhl Raikkonen před dvěma McLareny a týmovým kolego Massou.
Druhá část přinesla frustrující zážitek Alonsovi, kterému vůz vypověděl službu a v průběhu jízdy bez varování doslova umřel. Pro dvojnásobného šampiona, jenž vyhrál dva volné tréninky, byl okamžik prohry velmi nepříjemný a po vystoupení z vozu dal najevo své zklamání i před kamerami. Vettel riskoval náraz do svodidel, ale výborným časem znovu zahrozil. Raikkonen i Massa šli však bezpečně přes něj, zatímco Hamilton chyboval a vyjel mimo ideální stopu. Brit chtěl zřejmě všechny přesvědčit o svých ocelových nervech, neboť si nechal otázku postupu na samý závěr a jen díky tisícinám vteřiny o něj nepřišel. Nejlepšího času kvalifikace tak dosáhl Massa s hodnotou 1:44,014. Mimo postupové pozice zůstali Trulli, Button, Webber, Coulthard a Alonso. Button s Hondou si jízdu nesporně užíval a bojoval s jízdními vlastnostmi monopostu i časomírou. Přestože nepostoupil do závěrečné desítky, prokázal, že mu městské okruhy sedí a dokáže mezi svodidly zajet kvalitní čas i s málo konkurenceschopným vozem. Dobře se dařilo Williamsu, nečekaně dobrým časem se prezentoval Nakajima, jenž pokořil i Hamiltona.
Závěrečných deset minut odstartoval oslavovaný Vettel. Raikkonen a Hamilton měli na tvrdých gumách hodně starostí, aby uchránili monoposty před poškozením. Massa poměrně s přehledem kontroloval první pozici. Ve finále Raikkonen pokazil první mezičas, ani ve středním úseku se mu příliš nedařilo, poslední třetinu městského okruhu však projel bezchybně a probojoval se na první místo. Ovšem v akci byli ještě jiní favorité a Hamilton ihned Fina s minimálním časovým rozdílem překonal. Poslední slovo měl ale Massa. Brazilec zajel fantastické a bezchybné kolo. Bylo nejklidnější a také nejrychlejší. S náskokem 6 desetin si vybojoval zaslouženě první místo na startu zítřejšího závodu. Za zmíněnou trojicí se seřadili Kubica, Kovalainen, Heidfeld, Vettel, Glock, Rosberg a Nakajima.
Průběh zítřejšího závodu je těžké předvídat, ale podle dnešní kvalifikace a náročnosti okruhu se máme skutečně na co těšit. Doufejme, že nás čeká napínavý a dramatický závod a dnešní kvalifikační vizitka tomu plně nasvědčuje!
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.