ITÁLIE – KVALIFIKACE; Obrovským úspěchem skončila deštivá kvalifikace pro tým Toro Rosso především pro Sebastiana Vettela, jenž získal svoji první pole position v kariéře jezdce F1. Z favoritů si s deštěm poradil pouze druhý Kovalainen. Doslova pohromou pak skončila pro Hamiltona a Raikkonena.
Kvalifikace byla zahájena na trati plné vody a jezdci využívali služeb pouze pneumatik určených do deště. Ideální stopa okruhu však projíždějícími vozy postupně zrychlovala, proto museli všichni piloti opakovaně na dráhu zlepšovat své dosažené časy. Nejlepšího času v první části dosáhli Kovalainen a jeho týmový kolega z McLarenu Hamilton. Na poslední chvíli stihl postoupit Alonso a Coulthard. Mimo zůstali naopak Barrichello, Piquet, Nakajima, Button a Sutil. V týmu Force India přes poslední místo Sutila zavládla radost, domácí pilot Fisichella ve druhém voze využil svých bohatých zkušeností a třináctým časem postoupil poprvé v historii týmu do druhé části. Mimo dráhu se objevili Barrichello, Button, Alonso a Nakajima, ale všichni pokračovali dál.
Do druhé patnáctiminutovky vyjeli ihned všichni jezdci z obavy, aby se podmínky na dráze během vyčkávání nezhoršily. Horkou chvilku prožil v zatáčce Ascari úřadující šampion, když jeho vůz ztratil na obrubníku stabilitu a Fin na poslední chvíli v únikové zóně monopost zachránil před betonovou zídkou. Nejlepší čas dosáhl Vettel před Kovalainenem. V polovině druhé části si Kubica stěžoval na intenzivnější déšť, Glock chyboval v první šikaně. Hamilton a Raikkonen okupovali poslední pozice. Brit se snažil zvrátit nepříznivou situaci, ale sérií hodin zůstal na průběžné poslední patnácté pozici. Raikkonen sice nechyboval, ale také svůj čas nedokázal vůbec zlepšit. Druhá část se tak stala hrobem pro favority, nepostoupili ještě Kubica, Fisichella a Coulthard. Pro Fisica je dnešní výsledek jistě důvodem k oslavám.
Do třetí závěrečné části opět vyjelo ihned všech deset finalistů. Deštivá clona za vozy byla natolik intenzívní, že čistý výhled byl pro zajetí konkurenceschopného času bezpodmínečným. Po prvním měřeném kole šel do čela Kovalainen před Bourdaisem, Webberem a Alonsem, největšímu favoritovi Massovi se nedařilo. Před posledním měřeným kolem držel provizorní pole position Vettel s náskokem 3 desetiny vteřiny! Hon a Vettela, tak by se daly nazvat poslední dvě minuty kvalifikace, které sledovali jeho mechanici se sepnutými dlaněmi.
Nejprve prolétl časomírou Massa, poté Kovalainen a zbývající soupeři. Skvělý čas mladého Němce však zůstal nepokořen a pitlane v úseku stáje Toro Rosso zasáhla nebývalá bouře radosti. Skvělý výkon Vettela doplnil čtvrtým místem týmový kolega Bourdais. Mezi oba zmíněné se vklínil Kovalainen a výborný Webber. Netradičních podmínek nedokázali využít šestý Massa, osmý Alonso a desátý Heidfeld. Naopak pátý čas Rosberga znovu ukázal, že Nico je nejcennějším aktivem současného Williamsu.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.