ITÁLIE – KVALIFIKACE; Obrovským úspěchem skončila deštivá kvalifikace pro tým Toro Rosso především pro Sebastiana Vettela, jenž získal svoji první pole position v kariéře jezdce F1. Z favoritů si s deštěm poradil pouze druhý Kovalainen. Doslova pohromou pak skončila pro Hamiltona a Raikkonena.
Kvalifikace byla zahájena na trati plné vody a jezdci využívali služeb pouze pneumatik určených do deště. Ideální stopa okruhu však projíždějícími vozy postupně zrychlovala, proto museli všichni piloti opakovaně na dráhu zlepšovat své dosažené časy. Nejlepšího času v první části dosáhli Kovalainen a jeho týmový kolega z McLarenu Hamilton. Na poslední chvíli stihl postoupit Alonso a Coulthard. Mimo zůstali naopak Barrichello, Piquet, Nakajima, Button a Sutil. V týmu Force India přes poslední místo Sutila zavládla radost, domácí pilot Fisichella ve druhém voze využil svých bohatých zkušeností a třináctým časem postoupil poprvé v historii týmu do druhé části. Mimo dráhu se objevili Barrichello, Button, Alonso a Nakajima, ale všichni pokračovali dál.
Do druhé patnáctiminutovky vyjeli ihned všichni jezdci z obavy, aby se podmínky na dráze během vyčkávání nezhoršily. Horkou chvilku prožil v zatáčce Ascari úřadující šampion, když jeho vůz ztratil na obrubníku stabilitu a Fin na poslední chvíli v únikové zóně monopost zachránil před betonovou zídkou. Nejlepší čas dosáhl Vettel před Kovalainenem. V polovině druhé části si Kubica stěžoval na intenzivnější déšť, Glock chyboval v první šikaně. Hamilton a Raikkonen okupovali poslední pozice. Brit se snažil zvrátit nepříznivou situaci, ale sérií hodin zůstal na průběžné poslední patnácté pozici. Raikkonen sice nechyboval, ale také svůj čas nedokázal vůbec zlepšit. Druhá část se tak stala hrobem pro favority, nepostoupili ještě Kubica, Fisichella a Coulthard. Pro Fisica je dnešní výsledek jistě důvodem k oslavám.
Do třetí závěrečné části opět vyjelo ihned všech deset finalistů. Deštivá clona za vozy byla natolik intenzívní, že čistý výhled byl pro zajetí konkurenceschopného času bezpodmínečným. Po prvním měřeném kole šel do čela Kovalainen před Bourdaisem, Webberem a Alonsem, největšímu favoritovi Massovi se nedařilo. Před posledním měřeným kolem držel provizorní pole position Vettel s náskokem 3 desetiny vteřiny! Hon a Vettela, tak by se daly nazvat poslední dvě minuty kvalifikace, které sledovali jeho mechanici se sepnutými dlaněmi.
Nejprve prolétl časomírou Massa, poté Kovalainen a zbývající soupeři. Skvělý čas mladého Němce však zůstal nepokořen a pitlane v úseku stáje Toro Rosso zasáhla nebývalá bouře radosti. Skvělý výkon Vettela doplnil čtvrtým místem týmový kolega Bourdais. Mezi oba zmíněné se vklínil Kovalainen a výborný Webber. Netradičních podmínek nedokázali využít šestý Massa, osmý Alonso a desátý Heidfeld. Naopak pátý čas Rosberga znovu ukázal, že Nico je nejcennějším aktivem současného Williamsu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.