EVROPA – KVALIFIKACE; První kvalifikační bitvu na zcela novém městském, ale hodně rychlém okruhu, vyhrál Massa, který svedl vítězný duel s Hamiltonem. Ve formě byli znovu i Kubica a Raikkonen. Pozornost dnes patřila nejen domácímu Alonsovi, ale především bojujícímu Vettelovi!
Přestože meteorologové předpovídali jistou možnost přeháněk, jezdce při první kvalifikaci na novém okruhu vítaly suché podmínky, ale zatažená obloha. První letmá kola postavila do čela Hamiltona před domácím Alonsem, jenž už ale ztrácel 2 desetiny. Obě Ferrari na měkčích směsích stačila jen na konec první desítky, přitom byla pomalejší, než znovu nečekaně rychlé monoposty stáje Toro Rosso. Čtyři minuty před koncem prvního dílu kvalifikace se objevily na kamerách deštivé kapky, ale nebylo jich dost, aby ovlivnily přilnavost vozů výrazněji. Do čela tabulky se bezchybným a rychlým kolem propracoval Massa. Hamilton se už na dráze neobjevil a předstihl ho ještě Kubica, Alonso a Vettel s Trullim, kteří zajeli nakonec ještě lépe, než Brazilec. Do druhé části kvalifikace nepostoupili Button, Coulthard, Fisichella, Barrichello a Sutil. V případě jezdců stáje Force India tedy nová převodovka umožňující změnu rychlostního stupně bez přerušení přenosu výkonu výraznější úspěch nepřinesla.
S přibývajícími deštivými kapkami si favorité museli ve střední části pospíšit a jako první se na dráhu vydal Raikkonen na měkčí směsi pneumatik. Sice se objevil na prvním místě tabulky, ale čas Vettela z předchozí části nepřekonal. Nejmladší jezdec startovního pole neponechal nic náhodě a zrychlil o další tři desetiny vteřiny, přičemž druhým výjezdem svoje vedení pouze jistil. Nepřekonal ho žádný z favoritů a majitel stáje Red Bull Mateschitz může být maximálně spokojen se svojí volbou pilota pro příští sezonu. V samém závěru překvapil třetím nejlepším časem Heidfeld za druhým Massou. Pro Renault skončila prostřední část zklamáním, Piquet byl zcela nejpomalejším a dosud rychlý Alonso ztratil cenný čas jezdeckou chybou, když podvozkem mezi koly brousil betonový obrubník. Spolu s nimi nepostoupili ještě Nakajima, Glock a Webber. Obecně se dá říci, že vozům Toro Rosso okruh mimořádně vyhovuje, neboť kromě famózního Vettela postoupil mezi posledních deset poprvé i jeho týmový kolega Bourdais.
Před závěrečnou částí kvalifikace se všichni ptali, zda se Vettelovi podaří udržet suverénní formu nebo ho favorité z McLarenu a Ferrari pokoří. Už první letmá kola ukázala, že zřejmě ano. Hamilton sice chyboval, ale čas byl do té doby rychlý. Velice rychlé však byly oba rudé monoposty z Maranella. Hamilton dal do posledního pokusu vše a koly míjel těsně bariéry. Vettel s ním držel v prvním mezičase krok, Massa byl o dvě desetiny rychlejší, Raikkonen o jednu. Vettel ve druhém sektoru ztratil rozhodujícím způsobem a z boje o pole position definitivně vypadl, podobně i Raikkonen na tvrdých směsích. V napínavém závěru pro sebe dnešní kvalifikaci rozhodl Massa, který o dvě desetiny vteřiny pokořil Hamiltona. Druhá řada startovního roštu patří Kubicovi a taktizujícímu Raikkonenovi. Před šestého, přesto vynikajícího Vettela se ještě dostal Kovalainen s druhým McLarenem. Závěr desítky obsadili Trulli, Heidfeld, Rosberg a Bourdais.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.