EVROPA – KVALIFIKACE; První kvalifikační bitvu na zcela novém městském, ale hodně rychlém okruhu, vyhrál Massa, který svedl vítězný duel s Hamiltonem. Ve formě byli znovu i Kubica a Raikkonen. Pozornost dnes patřila nejen domácímu Alonsovi, ale především bojujícímu Vettelovi!
Přestože meteorologové předpovídali jistou možnost přeháněk, jezdce při první kvalifikaci na novém okruhu vítaly suché podmínky, ale zatažená obloha. První letmá kola postavila do čela Hamiltona před domácím Alonsem, jenž už ale ztrácel 2 desetiny. Obě Ferrari na měkčích směsích stačila jen na konec první desítky, přitom byla pomalejší, než znovu nečekaně rychlé monoposty stáje Toro Rosso. Čtyři minuty před koncem prvního dílu kvalifikace se objevily na kamerách deštivé kapky, ale nebylo jich dost, aby ovlivnily přilnavost vozů výrazněji. Do čela tabulky se bezchybným a rychlým kolem propracoval Massa. Hamilton se už na dráze neobjevil a předstihl ho ještě Kubica, Alonso a Vettel s Trullim, kteří zajeli nakonec ještě lépe, než Brazilec. Do druhé části kvalifikace nepostoupili Button, Coulthard, Fisichella, Barrichello a Sutil. V případě jezdců stáje Force India tedy nová převodovka umožňující změnu rychlostního stupně bez přerušení přenosu výkonu výraznější úspěch nepřinesla.
S přibývajícími deštivými kapkami si favorité museli ve střední části pospíšit a jako první se na dráhu vydal Raikkonen na měkčí směsi pneumatik. Sice se objevil na prvním místě tabulky, ale čas Vettela z předchozí části nepřekonal. Nejmladší jezdec startovního pole neponechal nic náhodě a zrychlil o další tři desetiny vteřiny, přičemž druhým výjezdem svoje vedení pouze jistil. Nepřekonal ho žádný z favoritů a majitel stáje Red Bull Mateschitz může být maximálně spokojen se svojí volbou pilota pro příští sezonu. V samém závěru překvapil třetím nejlepším časem Heidfeld za druhým Massou. Pro Renault skončila prostřední část zklamáním, Piquet byl zcela nejpomalejším a dosud rychlý Alonso ztratil cenný čas jezdeckou chybou, když podvozkem mezi koly brousil betonový obrubník. Spolu s nimi nepostoupili ještě Nakajima, Glock a Webber. Obecně se dá říci, že vozům Toro Rosso okruh mimořádně vyhovuje, neboť kromě famózního Vettela postoupil mezi posledních deset poprvé i jeho týmový kolega Bourdais.
Před závěrečnou částí kvalifikace se všichni ptali, zda se Vettelovi podaří udržet suverénní formu nebo ho favorité z McLarenu a Ferrari pokoří. Už první letmá kola ukázala, že zřejmě ano. Hamilton sice chyboval, ale čas byl do té doby rychlý. Velice rychlé však byly oba rudé monoposty z Maranella. Hamilton dal do posledního pokusu vše a koly míjel těsně bariéry. Vettel s ním držel v prvním mezičase krok, Massa byl o dvě desetiny rychlejší, Raikkonen o jednu. Vettel ve druhém sektoru ztratil rozhodujícím způsobem a z boje o pole position definitivně vypadl, podobně i Raikkonen na tvrdých směsích. V napínavém závěru pro sebe dnešní kvalifikaci rozhodl Massa, který o dvě desetiny vteřiny pokořil Hamiltona. Druhá řada startovního roštu patří Kubicovi a taktizujícímu Raikkonenovi. Před šestého, přesto vynikajícího Vettela se ještě dostal Kovalainen s druhým McLarenem. Závěr desítky obsadili Trulli, Heidfeld, Rosberg a Bourdais.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.