EVROPA – KVALIFIKACE; První kvalifikační bitvu na zcela novém městském, ale hodně rychlém okruhu, vyhrál Massa, který svedl vítězný duel s Hamiltonem. Ve formě byli znovu i Kubica a Raikkonen. Pozornost dnes patřila nejen domácímu Alonsovi, ale především bojujícímu Vettelovi!
Přestože meteorologové předpovídali jistou možnost přeháněk, jezdce při první kvalifikaci na novém okruhu vítaly suché podmínky, ale zatažená obloha. První letmá kola postavila do čela Hamiltona před domácím Alonsem, jenž už ale ztrácel 2 desetiny. Obě Ferrari na měkčích směsích stačila jen na konec první desítky, přitom byla pomalejší, než znovu nečekaně rychlé monoposty stáje Toro Rosso. Čtyři minuty před koncem prvního dílu kvalifikace se objevily na kamerách deštivé kapky, ale nebylo jich dost, aby ovlivnily přilnavost vozů výrazněji. Do čela tabulky se bezchybným a rychlým kolem propracoval Massa. Hamilton se už na dráze neobjevil a předstihl ho ještě Kubica, Alonso a Vettel s Trullim, kteří zajeli nakonec ještě lépe, než Brazilec. Do druhé části kvalifikace nepostoupili Button, Coulthard, Fisichella, Barrichello a Sutil. V případě jezdců stáje Force India tedy nová převodovka umožňující změnu rychlostního stupně bez přerušení přenosu výkonu výraznější úspěch nepřinesla.
S přibývajícími deštivými kapkami si favorité museli ve střední části pospíšit a jako první se na dráhu vydal Raikkonen na měkčí směsi pneumatik. Sice se objevil na prvním místě tabulky, ale čas Vettela z předchozí části nepřekonal. Nejmladší jezdec startovního pole neponechal nic náhodě a zrychlil o další tři desetiny vteřiny, přičemž druhým výjezdem svoje vedení pouze jistil. Nepřekonal ho žádný z favoritů a majitel stáje Red Bull Mateschitz může být maximálně spokojen se svojí volbou pilota pro příští sezonu. V samém závěru překvapil třetím nejlepším časem Heidfeld za druhým Massou. Pro Renault skončila prostřední část zklamáním, Piquet byl zcela nejpomalejším a dosud rychlý Alonso ztratil cenný čas jezdeckou chybou, když podvozkem mezi koly brousil betonový obrubník. Spolu s nimi nepostoupili ještě Nakajima, Glock a Webber. Obecně se dá říci, že vozům Toro Rosso okruh mimořádně vyhovuje, neboť kromě famózního Vettela postoupil mezi posledních deset poprvé i jeho týmový kolega Bourdais.
Před závěrečnou částí kvalifikace se všichni ptali, zda se Vettelovi podaří udržet suverénní formu nebo ho favorité z McLarenu a Ferrari pokoří. Už první letmá kola ukázala, že zřejmě ano. Hamilton sice chyboval, ale čas byl do té doby rychlý. Velice rychlé však byly oba rudé monoposty z Maranella. Hamilton dal do posledního pokusu vše a koly míjel těsně bariéry. Vettel s ním držel v prvním mezičase krok, Massa byl o dvě desetiny rychlejší, Raikkonen o jednu. Vettel ve druhém sektoru ztratil rozhodujícím způsobem a z boje o pole position definitivně vypadl, podobně i Raikkonen na tvrdých směsích. V napínavém závěru pro sebe dnešní kvalifikaci rozhodl Massa, který o dvě desetiny vteřiny pokořil Hamiltona. Druhá řada startovního roštu patří Kubicovi a taktizujícímu Raikkonenovi. Před šestého, přesto vynikajícího Vettela se ještě dostal Kovalainen s druhým McLarenem. Závěr desítky obsadili Trulli, Heidfeld, Rosberg a Bourdais.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.