NĚMECKO – KVALIFIKACE; Lewis Hamilton se na první místo na startu hodně natrápil. V cestě mu stály nepříznivé okolnosti i vlastní chyby. Druhý Massa se proto očividně divil, že byl poražen. Naprosto se nedařilo Raikkonenovi, do druhé řady kvalifikoval Toyotu rychlý Trulli.
Kvalifikace se přes předpovídaný déšť započala na suché dráze a při teplotě 24°C. Favorité se v první z plánovaných tří částí seřadili na předních pozicích. Agresivním stylem jízdy se prezentoval Hamilton, který se přes dvě chyby ujal vedení. Ztratil ho však ve prospěch Massy a Raikkonena s Ferrari po jejich druhých pokusech. Za čtvrtým Kovalainenem se výborným pátým časem předvedl krajanům na tribunách Vettel. Mimo postupové pozice zůstali Nakajima, Piquet, Barrichello, Sutil a Fisichella.
I ve druhé části čekalo jezdecké pole dlouho v garážích. Překvapivě prvními vozy na dráze byly Ferrari na měkčích směsích pneumatik. Raikkonen šel do čela, ale ihned ho překonal Massa a nejrychlejšími časy v jednotlivých mezičasech převzal první pozici v tabulce Hamilton s McLarenem. Jeho kolega Kovalainen si zajistil druhým pokusem místo třetí. Do Top10 nepostoupili Glock, Heidfeld, Rosberg, Button a Bourdais. Francouz vsadil vše na jednu kartu, ale dlouhé probrždění znamenalo konec dnešnímu vystoupení. Shodnou chybu si neodpustil ani Heidfeld. Zatímco Bourdais znovu nepřekvapil, týmový kolega Vettel se úspěšně vklínil mezi postupující duo Red Bull Racing.
Raikkonen se při prvním letmém kole s natankovaným F2008 doslova trápil a jen těsně překonal Trulliho s Toyotou. První pozici si s přehledem vybojoval Massa a když Kovalainen ztratil výletem na trávu a Hamilton nezajel dobré kolo, za Brazilce se zařadil Alonso. Závěr kvalifikace přinesl velice napínavý boj s časem. Massa jel proti Raikkonenovi výrazně rychleji, Kovalainen bojoval jako lev a po další soutěžní vložce po trávě vybojoval průběžné druhé místo. Zezadu však zaútočil Hamilton a na poslední chvíli konečně poskládal bezchybné a nejrychlejší kolo. Dobrým výkonům však ještě nebyl konec, Alonso prokázal svoji výjimečnost a překonal Raikkonena s papírově slabším Renaultem. Ještě úspěšnější byl v úplném závěru kvalifikace Trulli s Toyotou. Domácí BMW Sauber bere díky Kubicovi až čtvrtou řadu, následuje trojice Webber, Vettel a Coulthard.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?