NĚMECKO – KVALIFIKACE; Lewis Hamilton se na první místo na startu hodně natrápil. V cestě mu stály nepříznivé okolnosti i vlastní chyby. Druhý Massa se proto očividně divil, že byl poražen. Naprosto se nedařilo Raikkonenovi, do druhé řady kvalifikoval Toyotu rychlý Trulli.
Kvalifikace se přes předpovídaný déšť započala na suché dráze a při teplotě 24°C. Favorité se v první z plánovaných tří částí seřadili na předních pozicích. Agresivním stylem jízdy se prezentoval Hamilton, který se přes dvě chyby ujal vedení. Ztratil ho však ve prospěch Massy a Raikkonena s Ferrari po jejich druhých pokusech. Za čtvrtým Kovalainenem se výborným pátým časem předvedl krajanům na tribunách Vettel. Mimo postupové pozice zůstali Nakajima, Piquet, Barrichello, Sutil a Fisichella.
I ve druhé části čekalo jezdecké pole dlouho v garážích. Překvapivě prvními vozy na dráze byly Ferrari na měkčích směsích pneumatik. Raikkonen šel do čela, ale ihned ho překonal Massa a nejrychlejšími časy v jednotlivých mezičasech převzal první pozici v tabulce Hamilton s McLarenem. Jeho kolega Kovalainen si zajistil druhým pokusem místo třetí. Do Top10 nepostoupili Glock, Heidfeld, Rosberg, Button a Bourdais. Francouz vsadil vše na jednu kartu, ale dlouhé probrždění znamenalo konec dnešnímu vystoupení. Shodnou chybu si neodpustil ani Heidfeld. Zatímco Bourdais znovu nepřekvapil, týmový kolega Vettel se úspěšně vklínil mezi postupující duo Red Bull Racing.
Raikkonen se při prvním letmém kole s natankovaným F2008 doslova trápil a jen těsně překonal Trulliho s Toyotou. První pozici si s přehledem vybojoval Massa a když Kovalainen ztratil výletem na trávu a Hamilton nezajel dobré kolo, za Brazilce se zařadil Alonso. Závěr kvalifikace přinesl velice napínavý boj s časem. Massa jel proti Raikkonenovi výrazně rychleji, Kovalainen bojoval jako lev a po další soutěžní vložce po trávě vybojoval průběžné druhé místo. Zezadu však zaútočil Hamilton a na poslední chvíli konečně poskládal bezchybné a nejrychlejší kolo. Dobrým výkonům však ještě nebyl konec, Alonso prokázal svoji výjimečnost a překonal Raikkonena s papírově slabším Renaultem. Ještě úspěšnější byl v úplném závěru kvalifikace Trulli s Toyotou. Domácí BMW Sauber bere díky Kubicovi až čtvrtou řadu, následuje trojice Webber, Vettel a Coulthard.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.