MCLAREN - REVIEW; McLaren Mercedes vytěžil z dnešních těžkých podmínek nejvíce bodů a oslnivě vyhlížející vítězství, když Lewis Hamilton deklasoval veškerou konkurenci a především rudý tým Ferrari.
Lewis Hamilton, 1. Tohle byl snad nejtěžší a nejhezčí závod mé kariéry zároveň. Dráha byla extrémně kluzká, bylo to podobné, jako loni ve Fuji. Měl jsem potíže s hledím přilby. Tým odvedl fantastickou práci a vždy jsme udělali s pneumatikami to správné rozhodnutí. V posledním kole jsem viděl, že lidé vstávají a stále dokola jsem si opakoval, musím to dojet, jen dojet do cíle. Zvítězit v mé domácí grand prix je vzrušující zážitek a chtěl bych tohle vítězství věnovat mé rodině. Měl jsem v posledních týdnech těžkosti, ale oni vždy stáli při mně a podporovali mne.
Heikki Kovalainen, 5. Blahopřeji Lewisovi k jeho domácímu vítězství. Start jsem měl dobrý, ale on byl zatraceně rychlý a neustále mne tlačil. V pátém kole mne předjel, když jsem udělal chybu a byl trochu širší. Závod byl opravdu hodně náročný, dráha byla extrémně kluzká a dvakrát jsem šel do hodin, nicméně jsem nebyl jediný. Alespoň jsem přidal čtyři body do Poháru konstruktérů.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.