VELKÁ BRITÁNIE – KVALIFIKACE; Heikki Kovalainen využil zaváhání týmového kolegy i problémů Ferrari. Zajel skvělé a bezchybné kolo a zajistil si s obrovským náskokem první místo. Do první řady ho doprovodí Australan Webber, jenž překvapil soupeře, tým a zřejmě i sám sebe!
Přestože meteorologové předpovídali pro kvalifikaci déšť se 100% jistotou, čtrnáctá hodina našeho času nabídla jezdcům suchou dráhu, ale silný vítr a zataženou oblohu. Nebylo se proto čemu divit, když favorité na nic nečekali a ihned se vydali na dráhu. Nejlepší čas zapsal jako první domácí Hamilton, ale ihned ho překonal v druhém McLarenu Kovalainen a následně Alonso. Loňský vicemistr na tvrdších směsích však plánoval dvě rychlá kola a druhým pokusem se vrátil do čela. Po deseti minutách převzal první pozici Kovalainen a mezi dvojice McLarenu a Ferrari se vklínil třetím časem Vettel s vozem týmu Toro Rosso.
Pět minut před koncem začalo pršet a mimo postupové pozice zůstali Barrichello, Button, Rosberg, Sutil a Fisichella. Nicméně nevelká ztráta obou jezdců stáje Force India na konkurenci svědčí o tom, že novinky představené právě v Silverstone, přinesly žádané zlepšení. Potíže a chyby se nevyhnuly Heidfeldovi, Nakajimovi a Fisichellovi, ale všichni po návratu na dráhu pokračovali. Krátká dešťová přeháňka podmínky na dráze příliš nezhoršila a v samém závěru se dokázal na měkčích směsích prosadit na výborné šesté místo Bourdais.
Druhá a kratší část kvalifikace probíhala už na prosluněné dráze, ale oblačnost se jen nerada vzdávala své celistvosti a silný vítr přetrvával. V čele se vystřídali Raikkonen a oba piloti McLarenu, duo Rona Dennise s přehledem kontrolovalo první a druhé místo, následoval Kubica a prozatím znovu konkurenceschopný Heidfeld. Posledními letmými koly se dostal dopředu se třetím časem Webber a na Ferrari zbylo až šesté a osmé místo. Nepostoupili Coulthard, Glock, Bourdais, Trulli a Nakajima. Především pro dvojici Toyoty je dnešní výsledek nesporně zklamáním.
Finále odstartoval s už naloženým Ferrari Raikkonen, teplota dráhy dosáhla 32°C, vzduch byl o 12 stupňů chladnější. Hamilton chyboval ve stejné části okruhu jako předtím Fisichella, ale výlet mimo dráhu zvládl a vrátil se zpět k mechanikům. Na provizorním pole position se usadil Kovalainen před Raikkonenem a Alonsem. Kubicovo BMW postihly problémy a z vozu vystoupil, aniž by vůbec zajel měřený čas.
Poslední bitva o první pozici na startovním roštu se měla podle dosavadních výsledků odehrávat především mezi duem McLarenu a Raikkonenem. Fin zajel hodně rychlé kolo, Hamilton vsadil na jistotu a oběma vypálil rybník překvapivě Mark Webber s vozem Red Bull, kterého na první pozici skutečně nikdo nečekal. Závěr však patřil Kovalainenovi, jenž nezklamal a s náskokem poloviny vteřiny získal první pole position své kariéry. Menší konkurenceschopnost Ferrari v Silverstone se projevila především u Massy, který nepodlehl jen Kubicovi, stojícímu v boxech.
Druhá řada tak za Kovalainenem a Webberem musí stačit hlavním osobnostem letošní sezony. Raikkonen se popral se slabší formou Ferrari a udeřil rychlým kolem na chybujícího Hamiltona tak intenzívně, že Brit pravděpodobně raději volil opatrnější přístup. Kubicu zastoupil Heidfeld pátým časem a ve třetí řadě ho doprovodí zítra Alonso. Do Top10 se kvalifikovali i Piquet a Vettel.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.