FRANCIE – KVALIFIKACE; Kvalifikační duel spolu svedli tentokrát pouze jezdci jediného týmu. Raikkonen porazil Massu o 41 tisícin. Díky penalizaci třetího Hamiltona bude zítra startovat z druhé řady Alonso a Trulli. Vítěz Grand Prix Kanady Kubica zajel až sedmý čas, Heidfeld s druhým BMW nepostoupil.
První dvacetiminutovku rozjelo duo stáje Toro Rosso. Pro domácího Bourdaise bylo však porovnání dosažených časů další nepříjemnou zprávou. S rychlým Vettelem, jenž se ujal vedení, prohrál o 8 desetin! Poměrně brzy vyjelo Ferrari, Massa se vyhoupl do čela, Raikkonen zaostal jen minimálně. V polovině dvacetiminutovky převzal provizorní vedení Kovalainen, kterého ihned překonal Hamilton. Při druhém výjezdu zrychlila obě Ferrari a seřadila se před Hamiltona s náskokem pěti desetin vteřiny. Kubica zajel čtvrtý čas, ale jeho kolega Heidfeld byl dokonce na nepostupové osmnácté pozici. Přestože nakonec čas zlepšil, dvanácté místo nebylo nijak oslnivé. Za obě Ferrari se v samém závěru vyhoupl Trulli s Toyotou. Mizerný výkon předvedla Honda, nepostoupili nakonec Nakajima, Button, Barrichello, Fisichella a Sutil. Ztráta jezdců Force India na francouzském okruhu narostla, na Barrichella ztratili 7 desetin, na postup vteřinu.
Prostřední díl na 15 minut se musel dlouho obejít bez účasti pilotů na dráze. Až po 4 minutách se znovu na trati objevil domácí Bourdais. Hamilton zůstal o tisícinu vteřiny za Alonsem, čelo obsadil Massa před Raikkonenem. Ferrari udávalo tempo zcela jednoznačně, Massa zajel své letmé kolo o polovinu vteřiny rychleji než Hamilton. Čtvrtý čas získal Trulli, pátý Alonso. Piquet prokázal zlepšenou formu a dostal se na desáté poslední postupové místo. Úspěch mu však souzen nebyl, obrovský hlad po postupu předvedl Coulthard, jenž prolétl přes obrubníky a z kvalifikace poslal nejen Piqueta, ale i Heidfelda. Naprosto za očekáváním zůstal Rosberg, který zajel až 15. čas, ale je pravdou, že Němec před závodem uvedl, že jejich hlavní soustředění je zaměřeno na rychlost v závodě kvůli penalizaci za incident v Kanadě. Více se určitě čekalo od Vettela, který patřil ve všech trénincích mezi nejrychlejší. Ve velmi dobrém světle se zatím představila Toyota, která kvalifikovala do Top10 oba své vozy podobně jako Ferrari, McLaren a Red Bull.
Toyota cítila šanci, ale svoji snahu Glock i Trulli přehnali. Němec minul ideální stopu a letmé kolo vypustil, Ital šel dokonce do hodin. Ale i Hamilton měl potíže a vyjel z dráhy do záchytné zóny, nicméně oba pokračovali dál. Do čela šel Raikkonen před Massou, Alonsem a Kovalainenem. Ve druhém výjezdu Massa útočil, ale drobné chyby ho stály cenný čas a svého týmového kolegu nepřekonal. Úřadující šampion své jistící kolo ukončil předčasně, ostatní totiž měli už na prvních sektorech příliš velkou ztrátu. Hamilton vytáhl svůj McLaren nakonec na třetí místo startovního roštu, když odsunul znovu rychlého Alonsa na čtvrté. Pátý čas si druhým letmým kolem zajistil Trulli, následoval Kovalainen, Kubica, Webber, Coulthard a Glock.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.