FRANCIE – KVALIFIKACE; Kvalifikační duel spolu svedli tentokrát pouze jezdci jediného týmu. Raikkonen porazil Massu o 41 tisícin. Díky penalizaci třetího Hamiltona bude zítra startovat z druhé řady Alonso a Trulli. Vítěz Grand Prix Kanady Kubica zajel až sedmý čas, Heidfeld s druhým BMW nepostoupil.
První dvacetiminutovku rozjelo duo stáje Toro Rosso. Pro domácího Bourdaise bylo však porovnání dosažených časů další nepříjemnou zprávou. S rychlým Vettelem, jenž se ujal vedení, prohrál o 8 desetin! Poměrně brzy vyjelo Ferrari, Massa se vyhoupl do čela, Raikkonen zaostal jen minimálně. V polovině dvacetiminutovky převzal provizorní vedení Kovalainen, kterého ihned překonal Hamilton. Při druhém výjezdu zrychlila obě Ferrari a seřadila se před Hamiltona s náskokem pěti desetin vteřiny. Kubica zajel čtvrtý čas, ale jeho kolega Heidfeld byl dokonce na nepostupové osmnácté pozici. Přestože nakonec čas zlepšil, dvanácté místo nebylo nijak oslnivé. Za obě Ferrari se v samém závěru vyhoupl Trulli s Toyotou. Mizerný výkon předvedla Honda, nepostoupili nakonec Nakajima, Button, Barrichello, Fisichella a Sutil. Ztráta jezdců Force India na francouzském okruhu narostla, na Barrichella ztratili 7 desetin, na postup vteřinu.
Prostřední díl na 15 minut se musel dlouho obejít bez účasti pilotů na dráze. Až po 4 minutách se znovu na trati objevil domácí Bourdais. Hamilton zůstal o tisícinu vteřiny za Alonsem, čelo obsadil Massa před Raikkonenem. Ferrari udávalo tempo zcela jednoznačně, Massa zajel své letmé kolo o polovinu vteřiny rychleji než Hamilton. Čtvrtý čas získal Trulli, pátý Alonso. Piquet prokázal zlepšenou formu a dostal se na desáté poslední postupové místo. Úspěch mu však souzen nebyl, obrovský hlad po postupu předvedl Coulthard, jenž prolétl přes obrubníky a z kvalifikace poslal nejen Piqueta, ale i Heidfelda. Naprosto za očekáváním zůstal Rosberg, který zajel až 15. čas, ale je pravdou, že Němec před závodem uvedl, že jejich hlavní soustředění je zaměřeno na rychlost v závodě kvůli penalizaci za incident v Kanadě. Více se určitě čekalo od Vettela, který patřil ve všech trénincích mezi nejrychlejší. Ve velmi dobrém světle se zatím představila Toyota, která kvalifikovala do Top10 oba své vozy podobně jako Ferrari, McLaren a Red Bull.
Toyota cítila šanci, ale svoji snahu Glock i Trulli přehnali. Němec minul ideální stopu a letmé kolo vypustil, Ital šel dokonce do hodin. Ale i Hamilton měl potíže a vyjel z dráhy do záchytné zóny, nicméně oba pokračovali dál. Do čela šel Raikkonen před Massou, Alonsem a Kovalainenem. Ve druhém výjezdu Massa útočil, ale drobné chyby ho stály cenný čas a svého týmového kolegu nepřekonal. Úřadující šampion své jistící kolo ukončil předčasně, ostatní totiž měli už na prvních sektorech příliš velkou ztrátu. Hamilton vytáhl svůj McLaren nakonec na třetí místo startovního roštu, když odsunul znovu rychlého Alonsa na čtvrté. Pátý čas si druhým letmým kolem zajistil Trulli, následoval Kovalainen, Kubica, Webber, Coulthard a Glock.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.