FRANCIE – KVALIFIKACE; Kvalifikační duel spolu svedli tentokrát pouze jezdci jediného týmu. Raikkonen porazil Massu o 41 tisícin. Díky penalizaci třetího Hamiltona bude zítra startovat z druhé řady Alonso a Trulli. Vítěz Grand Prix Kanady Kubica zajel až sedmý čas, Heidfeld s druhým BMW nepostoupil.
První dvacetiminutovku rozjelo duo stáje Toro Rosso. Pro domácího Bourdaise bylo však porovnání dosažených časů další nepříjemnou zprávou. S rychlým Vettelem, jenž se ujal vedení, prohrál o 8 desetin! Poměrně brzy vyjelo Ferrari, Massa se vyhoupl do čela, Raikkonen zaostal jen minimálně. V polovině dvacetiminutovky převzal provizorní vedení Kovalainen, kterého ihned překonal Hamilton. Při druhém výjezdu zrychlila obě Ferrari a seřadila se před Hamiltona s náskokem pěti desetin vteřiny. Kubica zajel čtvrtý čas, ale jeho kolega Heidfeld byl dokonce na nepostupové osmnácté pozici. Přestože nakonec čas zlepšil, dvanácté místo nebylo nijak oslnivé. Za obě Ferrari se v samém závěru vyhoupl Trulli s Toyotou. Mizerný výkon předvedla Honda, nepostoupili nakonec Nakajima, Button, Barrichello, Fisichella a Sutil. Ztráta jezdců Force India na francouzském okruhu narostla, na Barrichella ztratili 7 desetin, na postup vteřinu.
Prostřední díl na 15 minut se musel dlouho obejít bez účasti pilotů na dráze. Až po 4 minutách se znovu na trati objevil domácí Bourdais. Hamilton zůstal o tisícinu vteřiny za Alonsem, čelo obsadil Massa před Raikkonenem. Ferrari udávalo tempo zcela jednoznačně, Massa zajel své letmé kolo o polovinu vteřiny rychleji než Hamilton. Čtvrtý čas získal Trulli, pátý Alonso. Piquet prokázal zlepšenou formu a dostal se na desáté poslední postupové místo. Úspěch mu však souzen nebyl, obrovský hlad po postupu předvedl Coulthard, jenž prolétl přes obrubníky a z kvalifikace poslal nejen Piqueta, ale i Heidfelda. Naprosto za očekáváním zůstal Rosberg, který zajel až 15. čas, ale je pravdou, že Němec před závodem uvedl, že jejich hlavní soustředění je zaměřeno na rychlost v závodě kvůli penalizaci za incident v Kanadě. Více se určitě čekalo od Vettela, který patřil ve všech trénincích mezi nejrychlejší. Ve velmi dobrém světle se zatím představila Toyota, která kvalifikovala do Top10 oba své vozy podobně jako Ferrari, McLaren a Red Bull.
Toyota cítila šanci, ale svoji snahu Glock i Trulli přehnali. Němec minul ideální stopu a letmé kolo vypustil, Ital šel dokonce do hodin. Ale i Hamilton měl potíže a vyjel z dráhy do záchytné zóny, nicméně oba pokračovali dál. Do čela šel Raikkonen před Massou, Alonsem a Kovalainenem. Ve druhém výjezdu Massa útočil, ale drobné chyby ho stály cenný čas a svého týmového kolegu nepřekonal. Úřadující šampion své jistící kolo ukončil předčasně, ostatní totiž měli už na prvních sektorech příliš velkou ztrátu. Hamilton vytáhl svůj McLaren nakonec na třetí místo startovního roštu, když odsunul znovu rychlého Alonsa na čtvrté. Pátý čas si druhým letmým kolem zajistil Trulli, následoval Kovalainen, Kubica, Webber, Coulthard a Glock.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.