FRANCIE - 2. TRÉNINK; Fernando Alonso ze stáje Renault potěšil domácí diváky na okruhu Magny-Cours, když si zajistil v odpoledním devadesátiminutovém tréninku nejlepší čas. Ferrari bylo na tvrdých gumách rychlejší než McLareny a opět překvapil Vettel.
Alonso využil v samém závěru měkčí směsi pneumatik, naopak Massa stejnou šanci pokazil výletem mimo dráhu. Přesto zajel nejlepší čas dne právě Massa, ale ještě dopoledne. Alonso byl po obědě pomalejší o více jak 4 desetiny.
Druhý a třetí čas získali Massa a Raikkonen. Čtvrtý se umístil Hamilton a pátý Vettel, jenž však také využil měkčích pneumatik. Šestý čas si zajistil vedoucí muž celkového pořadí Kubica, následoval Kovalainen a Heidfeld.
Že není Alonsova rychlost jen reklamní snahou prokázal Piquet ve druhém Renaultu, jenž zajel na jeho poměry výborný devátý čas. Do první desítky se ještě protlačil Coulthard, jenž znovu zastínil kolegu Webbera, který není na francouzském okruhu stále ve formě.
Odpolední trénink byl proti rannímu pořádně dramatický, řada jezdců musela využít únikových zón. Ve vysoké rychlosti vylétli Massa, Hamilton a Trulli. Brit si musel zajet pro nový spoiler.
Jezdci zkoušeli i připravovaný systém omezení rychlosti v závislosti na vyvěšení žlutých vlajek, ale jeho nasazení ještě není na pořadu dne.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.